Vätternrundan

Ok, att få det att funka med bockstyre kräver tillvänjning med det är definitivt vad du skall satsa på om du ska få en ok resa, vill nog hävda att det är klart jobbigare att köra med rakt styre med barends pga att du får färre sätt att variera din handställning.
Det går annars att cykla runt på vad som helst, om man vill, men varför göra det tyngre än nödvändigt.

Jag tycker att det absolut viktigaste är att cykeln är lagom stor och inställd efter din kroppsbyggnad. Bockstyre och trampor som möjliggör rundtramp ochså.
Här är en länk som nog kan ge dej svar på de mesta frågor du har.
http://msaweb.se/Cykel/index.htm

Hur tidigt måste man anmäla sig till Vetternrundan för att få en plats?
Anmälan öppnas första september och till årets runda tog det sex dagar innan det var fullbokat. Precis som med alla andra liknande lopp brukar det dock komma ut platser till salu när det börjar dra ihop sig.

Funderar själv på att försöka få tag på en, beroende på hur många mil man hinner lägga bakom sig under våren.

Tidigare var det ju ett jäkla köpande och säljande av platser på olika forum, det är väl det dom har velat komma ifrån.

Jag vet ett gäng som gjorde en rejäl satsning ett år köpte sig starttider så att dom skulle få åka på så fritt som möjligt.

Själv skulle jag antingen vilja starta först så att vårdpersonalen vid första kontrollen fortfarande orkar ta emot mig, eller sist, så jag kan ge upp utan att en massa andra cyklar förbi och hånar mig.

Back