Vätska vid stoppies

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Precis som titeln avslöjar kommer det från någonstans vätska när jag mina stoppies blir lite högre, vad jag kan se/lukta/smaka är det bara vatten. Jag känner inget spår av glykol i vätskan. På den punkten kan jag ju o andra sidan missta mig. Jag har en Yamaha YZF600R Thundercat '97.
Någon som varit med om något liknande? Vad kan det bero på?
Går det att lösa och isf hur gör jag det?
Tack på förhand.
 
Glykol har en mycket stark söt smak (ta bara lite på fingerspetsen, svälj inte och skölj ur kakluckan efteråt).
I övrigt borde det inte finns vatten i hojen alls.

Bromsvätska?
Regnvatten som samlats?
Soppa? (borde ju känts på lukten)
Batterisyra? Smakar surt som satan, och samma försiktighetsåtgärder som för glykol gäller. Endast ett litet stänk på en skruvmejselspets. Fast de flesta moderna hojar har slutna batterier.

Eller håll dig på två hjul! :)
 
Det är inte så att batteriet är av okappslad typ? så det rinner ut när det kommer över? en tanke bara.
 
.....

PenDragon skrev:
Precis som titeln avslöjar kommer det från någonstans vätska när jag mina stoppies blir lite högre, vad jag kan se/lukta/smaka är det bara vatten. Jag känner inget spår av glykol i vätskan. På den punkten kan jag ju o andra sidan missta mig. Jag har en Yamaha YZF600R Thundercat '97.
Någon som varit med om något liknande? Vad kan det bero på?
Går det att lösa och isf hur gör jag det?
Tack på förhand.

Du tvättar förmodligen för mycket!!!! :D
 
TOKER skrev:
Du tvättar förmodligen för mycket!!!! :D

Tror jag med :tungan

Min hoj började pissa vatten när jag tog ner den från depåstödet, då blir man lite skakis när man precis pillat med kylningen.
 
Det finns 3 alternativ..

1. Det regnade.
2. Fågelskit.
3. Du gjorde stoppien så hög att du pissade ner dig.

Själv tror jag 3:an är mest trolig.
 
Mago skrev:
Det finns 3 alternativ..

1. Det regnade.
2. Fågelskit.
3. Du gjorde stoppien så hög att du pissade ner dig.

Själv tror jag 3:an är mest trolig.
Tack Mago. Nu vet jag precis varför, det var DU som pissade på dig i den mån att det stänkte över på min hoj :]
Nej men hmm... slutet batteri är det... så det är nog mindre sannolikt... Jag tvättade faktiskt hojen den dagen så det kan ju vara just därför... aja, får göra några höga stoppies när Mago inte är i närheten och se om det börjar droppa :)
Tack för alla svaren!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top