Västermalms trafikskola?

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
Hornet 900 -03
Tänkte egentligen köra på Jarla trafiksksola, då jag fått dem rekomenderade av många!

Tyvärr hade de inte några (eller bara ett fåtal) tider under min semester, så blev att jag bokade en massa tider på Västermams Körskola (de kör också med utgångspunkt från Bromma med MC)!

Tänkte höra om nån hört nått bra eller dåligt om dem?

/Jocce

Jag körde med Västermalms (i maj) och är hyfsat nöjd. Utan att ha några erfarenheter från andra trafikskolor har jag några generella kommentarer rörande saker som jag uppfattade som onödigt keffiga:

Utrustningen man lånar (allt från hojar till skydd) är seriööööst gamla. De CB:ar man tuffar omkring på känns och ser trötta ut. Nya BMW e tydligen på g in. Hjälmarna e sjukt slitna, saknar ventilaionsdetaljer och lär därför också vara sinnessjukt mättade med svett från nervösa aspiranter (egna handskar och hjälm rekommenderas normalt men på denna skola är det ett måste). Brallor och jackor saknar detaljer men "funkar". Några av skorna är nya och där brukade jag ha flyt.

Jag körde mest med Christian och jag gillade att köra med honom - skön snubbe. Dock fanns lektioner då jag gärna hade sett honom titta mer på min performance än snacka mobil.

Facit i handen - Christian lärde mig det jag behövde kunna på ett bra sätt. Jag kände inte att dom försökte mjölka lektioner av mig... vilket troligtvis är ett bra betyg i sig :) Har ju trots allt lappen i pluskan nu :)

Tillägg till ovan - såg ju ofta Jarla-elever/lärare på samma banor och mitt intryck var konstant att grejjerna (kunde ju bara utvärdera det visuella i utrustning och hoj) var snäppet fräschare... men de nya BMW och en snabb tripp till Biltema kan ju ha uppat V-malms ett gäng steg :)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...