Västerås? Minibike? Go-kartbanan och fråga???

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Någon från gurkornas stad (Västerås för er som inte vet) som kan hjälpa mig??

Vet att man tidigare körde minibike på go-kartbanan vissa kvällar och i bland på helgerna.
Är det någon som vet om det fortfarande är aktuellt? Tänkte att vi skulle dra dit lilla"cow" och testa i så fall.

P.S För övrigt var ju den banan min hemmabana en gång i tiden för länge länge sedan
:squid

Lilla Gocart banan vid Johannisbergs flygplats går att fixa körning på lite när som helst
Den stora banan vid ikea drivs av en grinig snubbe så där får man nnog bara köra vid vissa tillfällen men det har n0og någon pocketbike åkare koll på
Det var Pocketbike du menade va?

Liwa1 skrev:
Någon från gurkornas stad (Västerås för er som inte vet) som kan hjälpa mig??

Vet att man tidigare körde minibike på go-kartbanan vissa kvällar och i bland på helgerna.
Är det någon som vet om det fortfarande är aktuellt? Tänkte att vi skulle dra dit lilla"cow" och testa i så fall.

P.S För övrigt var ju den banan min hemmabana en gång i tiden för länge länge sedan
:squid

Jag antar att du tänker på körningarna vid Hällabanan. Då kan du nog få lite information om dem på forumet här:
http://www.maxat-racing.com/

Jag ville också vara med och träna vid Hälla, men det krävs att du har tävlingslicens (har med försäkringar att göra). Denna sommar skaffade inte jag det pga tidsbrist och möjligen lite feghet :rolleyes: :crash
Om du inte redan har licens kan du läsa mer om det samt skaffa det här:
http://www.svenskaminimoto.com/

Kan tillägga att det har varit min hemmabana tidigare också..

Snart är det vinter och då kommer nog även körningarna i Södertälje igång. Ses vi där? :bow

Det hålls inga regelbundna träningar vad jag vet vid Jo-berg, så där får man nog åka ensam...
Om du är sugen på att köra där, säg till när så kanske jag kan vara med på banan. :tummenupp
Jag behöver träna på omkörningar :slicka ;)

Krypto

han som har banan vid joberg är schysst och om man snackar med honom får man köra bara inte de e bokat något gocart event

Re: Krypto

Albertsson skrev:
han som har banan vid joberg är schysst och om man snackar med honom får man köra bara inte de e bokat något gocart event

Det tvivlar jag inte på :tummenupp
Nackdelarna med den banan är att den är ganska liten (inga höga farter) och att det inte är några lillhojsåkare som kör hysat regelbundet där.

Kan inte han ta över Hällabanan också :crash

Jo visst är hälla helt klart bättre pga sin storlek!
Heheh jag tror inte att hälla gubben släpper den alltför lätt =(

Tack grabbar. Jo det var Hällabanan jag tänkte på i första hand. Ingen av oss har tävlingslicens för pocketbike (minibike) men hade varit kul att testa på den banan.

Södertälje, inomhus??? Var? När? Hur? Lite mer info vore jag glad för.

Kryptonit! Jag hatade knixen innan startrakan, men i övrigt gick banan bra att köra på men var inte sveriges roligaste direkt :(

Vilka klasser avverkade du där? Själv avverka jag FN, och a i alla des olika klasser. Mini åkte jag på första banan i V-ås, Rocklunda (tror jag var namnet).

Jag behöver öva mer än omkörning med den hojen, men Nitrous åker cirklar runt mig.

Liwa1 skrev:
Tack grabbar. Jo det var Hällabanan jag tänkte på i första hand. Ingen av oss har tävlingslicens för pocketbike (minibike) men hade varit kul att testa på den banan.

Södertälje, inomhus??? Var? När? Hur? Lite mer info vore jag glad för.

Kryptonit! Jag hatade knixen innan startrakan, men i övrigt gick banan bra att köra på men var inte sveriges roligaste direkt :(

Vilka klasser avverkade du där? Själv avverka jag FN, och a i alla des olika klasser. Mini åkte jag på första banan i V-ås, Rocklunda (tror jag var namnet).

Jag behöver öva mer än omkörning med den hojen, men Nitrous åker cirklar runt mig.

Inomhus är det givetvis som gäller i Södertälje...
Länk till hallen: http://www.eastsweden.se/gokart/start.htm
Förra vintern tror jag det var söndagar mellan ungefär 17 och 21 eller något sånt *glömsk*
När det börjar bli dags lär det nog dyka upp någon tråd på maxat's forum.

Själv har jag bara kört gocart på Hälla.. och det var så länge sedan så jag knappt kommer ihåg hur den är :rolleyes:

Rocklunda blev väl en bana för övningskörare i bil för ett antal år sedan?

Angånde klasser vet jag inte riktigt vad du menar :rodnar
FN och a är det någon typ av gocartkörning eller :rolleyes:
Jag avverkade hela grundskolan och gymnasiet i Västerås. Det är de enda klasserna jag varit med i där :hej

Edit: Kan tillägga att jag kört mindre än 10 ggr med min minikawa, så det där med omköringar var en skämtsam kommentar från mig ;)

Last edited:
Kryptonit skrev:

Edit: Kan tillägga att jag kört mindre än 10 ggr med min minikawa, så det där med omköringar var en skämtsam kommentar från mig ;)

Då är vi nog på samma nivå på pocketbike körning :)

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back