Västerås-åka

Testade du ut touring läppen?

Yes, men det var lite obehagligt, då jag råkade vila till av misstag med några ofrivilliga gaspådra, nej det är nog inget för mig trots allt. På längre turer touring kan det vara något.

Bobinerna var för stora gäng på så de passade ej:gnisslaFår väl ge bort dem till någon bättre behövande:tummenupp

Tror jag såg ett Vildsvin som körde in vid kajfiket och kollade läget, men stannade inte. Kan det stämma? :D

Tror jag såg ett Vildsvin som körde in vid kajfiket och kollade läget, men stannade inte. Kan det stämma? :D

Det är korrekt uppfattat:tummenupp

Jag hade tagit en tur och åkte genom stan påväg tillbaka, men såg ingen hoj jag kände igen. Stod du där? Såg du Honda Hornet'en som välte? Jag tror han vart skraj när han fick se en sån potent maskin som Rettan!:yoparty

Det är korrekt uppfattat:tummenupp

Jag hade tagit en tur och åkte genom stan påväg tillbaka, men såg ingen hoj jag kände igen. Stod du där? Såg du Honda Hornet'en som välte? Jag tror han vart skraj när han fick se en sån potent maskin som Rettan!:yoparty

Nej jag satt och avnjöt en glass. Surgixxern stod och gömde sig längs kajkanten bakom ett par trålare (tuktuk, customhojar)

Nej det missade jag, vad hände?

Som om man skulle bli skraj av en polkagris :D

Tjena, Tänkte kolla om det är någon som ska åka på onsdag 19/5 om vädret tillåter.

För jag har förstått att ni åker på onsdagar ?

Vilken tid brukar det vara och vart, ? :tummenupp

Nej jag satt och avnjöt en glass. Surgixxern stod och gömde sig längs kajkanten bakom ett par trålare (tuktuk, customhojar)

Nej det missade jag, vad hände?

Som om man skulle bli skraj av en polkagris :D

Jag är ledsen, måste blandat ihop din bull-gixxer med kromslädarna :D

Övningskörning. Jag såg hojen först upprätt, kollade bort 5 sek och sen låg den på sidan med en bekymrad körkortsaspirant vid sidan om.:näsblod

Hörrni' samlade trökskallar, är det någon ordning på västeråsåkat eller sitter alla som vanligt och åker cirklar runt varandra och ser fräsiga ut? :hihi Det är risk att det kanske är uppehåll idag...och jag är fan åksugen. :fakta

Jag är jäkligt sugen att rasta TL´n! Saken är bara den att jag är mitt uppe i terminsavslutningen och gradering i Karate. Men nästa onsdag är sista på hela sommaren, sen blir det åka av. Och jag tycker det vrålas för mycket rad4 i stan, så vi får sprida skönt v-twin muller!

Om vi kan samlas vid ca 18:45 vid station så är jag på!

EDIT: Eller så åker ni österut och möter upp mig i Tortuna runt 18:30, då kan ni åka från stationen kl 18:15. Så ska jag visa några riktigt fina vägar öster om Västerås. Ca 15 milsrunda.:tummenupp

Last edited:
Om vi kan samlas vid ca 18:45 vid station så är jag på!

EDIT: Eller så åker ni österut och möter upp mig i Tortuna runt 18:30, då kan ni åka från stationen kl 18:15. Så ska jag visa några riktigt fina vägar öster om Västerås. Ca 15 milsrunda.:tummenupp

Äre' väder så kör vi! :metal

Övriga Västeråsare, var är ni?

Övriga Västeråsare, var är ni?

Jag är sugen. Har lite kraschad sömn (pga hundvalp och kattsjukling), men ska försöka pigga på mig tills senare (:kulspruta :va :öl) och komma ifrån alla hushållsbestyr (jag gjorde mitt igår).

Pickup i Tortuna låter ju smidigt. Vad säger du SGM, om vädret håller sig?

Samlas i stan vid 18-rycket lirar, så rullar vi mot Tortuna-pumpen.

Regnar det bangar jag, hon blir så skitig... :hihi

Då samlas vi 18:00 vid Centralstationen och rullar därifrån 18:15 för att kl 18:30 möta upp "Vilda Svinet" i Tortuna där han står å leker med tändstickor bredvid bensinpumpen. :yoparty :D

Regnar det bangar jag, hon blir så skitig... :hihi

No problemo för dig som har tvätten i kåken din... tänk på oss stackare som "bara" har garageplats utan tvättmöjlighet ;)

Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...