Västerås-åka

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Håller med dej SGM när du (Robban) höll i åkningen visste man aldrig vart man hamnade men kalas vägar var det alltid:Bugar

Man ska kanske fundera på en helg tur istället om somliga jobbar lite sent om kvällarna.
TEX ca10. vid markan i Strömsholm för frulle med en lite längre tur tex mot dalarna eller södra delarna av Stockholm med fika/mat på Rosenhill för att vidga vyerna lite:tummenupp

What he said! :fakta
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Håller med dej SGM när du (Robban) höll i åkningen visste man aldrig vart man hamnade men kalas vägar var det alltid:Bugar

Man ska kanske fundera på en helg tur istället om somliga jobbar lite sent om kvällarna.
TEX ca10. vid markan i Strömsholm för frulle med en lite längre tur tex mot dalarna eller södra delarna av Stockholm med fika/mat på Rosenhill för att vidga vyerna lite:tummenupp

:yoparty ...och är inte du en värdig arvtagare som gruppführer? :D
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Om något så var det en fröjd att åka på dina turer Robban, tror alla som åkte med dig tycker likadant. :yoparty Så där skall fanimig ingen skugga falla på dig. :fakta

Köpingsturerna verkar ju locka över de få av Västeråsarna som faktiskt är sugna på att KÖRA motorcykel, så det kanske är ett stort antal posörer som tycker det är frääääsigt att ha en hoj, men inte är så mycket för själva användandet. :arsele :blah

Att man åker motard är en vek ursäkt, rita ihop en krokig tur, så fungerar de bättre än vad stora sporthojar gör.

Motard är ingen ursäkt, jag har kört med motarden på både Tisdagskörningar från Köping o Onsdagskörningar från Västerås, det går helt kalas, bara viljan finns så...
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Man ska kanske fundera på en helg tur istället om somliga jobbar lite sent om kvällarna.

Det problemet har jag, det var ju precis så jag kunde haka med nu i tisdags. På helgerna bor och sover jag i princip på hojen :yoparty
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Gabby

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2010
Ort
Västerås
Hoj
Er-6n -07
Förlåt en okunnig, men vilka Västeråsare är det som efterfrågas? :confused:
Provade Västeråsåka en gång men min hoj gör sig inte bäst mellan 150-200km/h på raka vägar.
Finns det nå annat åka för den som älskar att köra hoj och gärna kör i grupp men på lite mer kurviga vägar?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Håller med dej SGM när du (Robban) höll i åkningen visste man aldrig vart man hamnade men kalas vägar var det alltid:Bugar

Man ska kanske fundera på en helg tur istället om somliga jobbar lite sent om kvällarna.
TEX ca10. vid markan i Strömsholm för frulle med en lite längre tur tex mot dalarna eller södra delarna av Stockholm med fika/mat på Rosenhill för att vidga vyerna lite:tummenupp

Japp, låter gott, någon gång i sommar:tummenuppRoslagen skall ju vara kalasvägar mil efter mil..

Förlåt en okunnig, men vilka Västeråsare är det som efterfrågas? :confused:
Provade Västeråsåka en gång men min hoj gör sig inte bäst mellan 150-200km/h på raka vägar.
Finns det nå annat åka för den som älskar att köra hoj och gärna kör i grupp men på lite mer kurviga vägar?

Du har missat Köpingsåkat hör jag:fakta

Hoj, i grupp, kurviga vägar och "kul" ej hysteriskt tempo:tummenupp

Sen om några ibland gör en liten "rusning" så blir det så. Vi höll ihop gruppen jäkligt bra alla under dessa mil, som ett pärlband!:)
 
Last edited:

Gabby

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2010
Ort
Västerås
Hoj
Er-6n -07
Du har missat Köpingsåkat hör jag:fakta

Hoj, i grupp, kurviga vägar och "kul" ej hysteriskt tempo:tummenupp

Sen om några ibland gör en liten "rusning" så blir det så. Vi höll ihop gruppen jäkligt bra alla under dessa mil, som ett pärlband!:)

Låter trevligt! Tack för tipset! :tummenupp
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Om något så var det en fröjd att åka på dina turer Robban, tror alla som åkte med dig tycker likadant. :yoparty Så där skall fanimig ingen skugga falla på dig. :fakta

Köpingsturerna verkar ju locka över de få av Västeråsarna som faktiskt är sugna på att KÖRA motorcykel, så det kanske är ett stort antal posörer som tycker det är frääääsigt att ha en hoj, men inte är så mycket för själva användandet. :arsele :blah

Att man åker motard är en vek ursäkt, rita ihop en krokig tur , så fungerar de bättre än vad stora sporthojar gör.

Duger det här åt herrn?
srdet.jpg
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
:D :yoparty

Tänk om ni skulle våga er ut och leta lite utanför stan...det är rätt gott om vägar där motarder helt klart är det bästa fordonet..

Om det fick prova Sundänge före Himmeta(nåja lite kort...) och Norrbysvängen mot Fellingsbro, då skulle denna stadskarta gå i sophinken:D
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Om det fick prova Sundänge före Himmeta(nåja lite kort...) och Norrbysvängen mot Fellingsbro, då skulle denna stadskarta gå i sophinken:D

Exakt, tänkte på just Norrbyrutten...där åkte jag sekSförTi så det stod härliga till. Fasen så man saknar den hojen ibland. :banana
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
ska vi kanske ta å byta till torsdagar??
många drar ju till buying på tisdagar å då kan man ju känna sig lite trötter på onsdagkvällarna,
hur låter det?
 

JGA

Trött...
Gick med
7 Jul 2009
Ort
Västerås
Hoj
CBR Lax -08
Jag kommer inte ut och åka idag. Möte på jobbet som brukar sluta en bra bit in på kvällen.
 

Crecken

Ny medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Västerås
Hoj
R6 -05
Någon som ska åka idag?
Är det uppehåll från regn och stormvindar så tänkte iaf jag ta mig ner till 18.00.
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
ska vi kanske ta å byta till torsdagar??
många drar ju till buying på tisdagar å då kan man ju känna sig lite trötter på onsdagkvällarna,
hur låter det?

ingen dum ide faktiskt. Tycker onsdagar alltid krockar med något, eller ligger för nära tisdagar i köping. Vore bättre att byta till torsdagar. Idag är de ju rätt fint väder, ska vi ha torsdagspremiär ikväll? 18.00 på centralen, någon som är åksugen?
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top