Vässa KTM 620

Ecke

Stånkafrälst
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Triumph speed triple -01 KTM 620SCSM -såld!
Hej är nyligen ägare till en 620scsm -01 och undrar lite vart man skall börja om man vill trimma lite, nu sitter det sxc ljuddämpare öppnad luftburk och ombestyckad förgasare, skall man börja med förgasare (TM40 värkar ju jävligt poppis) eller avgas, kam? ger bara förgasare något eller måste det till mera på en gång?

det viktigaste är att man har bra flöde genom hojen! det är billigare häst än att byta kammar osv.
de vill säga bra flöde med luft in i maskinen. en förgasare är aldrig fel. mikunin är superbra. sen ett bra system är att föredra. tror att den dämparen du har är rätt mesig. (rätta mig om jag har fel)

när jag bara öppnade luftburken och bytte filter blev det en helt ny hoj, har iofs en xr 650. men sedan dess har det mesta modifierats. hade ett avgassystem på, krökar från tyskland och en spes pipa, satte sedan på ett big gun och det gjorde 5 bhp mot de förstnämnda!

lycka till!
/
devetdu

Öh. jag har ganska begränsad erfarenhet av SM oxå......

Men det jag lärt mig, so far...... lägg inte ut några feta dollars på trim, lär dig hantera hojen istället. Köp lite x-tra däck för pengarna eller någe......

Ev. kan du shoppa ett slip-on av "rakt igenom"-modell...... så satsar du en slant att bänka hojen.

Jag fick tag i ett helsystem billigt, så därför köpte jag det... annars hade jag åkt med slip-on oxå.......

Men jag budgeträjsar....(inte tävlar bara huliganiserar)

Men en tm-40 å slipon borde ge en fin kurva (läs: lättkörd)

Flera här på forumet har ju hängt på både kammar å förknasare å ljuddämpare utan att fått det att lira ihop...... dessutom så håller ju cykeln bättre....

Men det är ju bara vad jag tycker......... :hej :hej

Jag har en 620SC -01 som är avstrypt. Enda modifikationer är helsystem i titan (som iofs kostar bra många slantar), TM40 och öppnad luftburk. Inget annat trim. Förgasaren ger inte så mycket annat än körbarhet och jämnare gång i motorn (samt säkrare tack vare returvajer). Effekt och vrid finns i ett brett register. Lite klenare än vad en 625 eller 660 är, men det hindrar inte att man kan köra fort ändå.

Bra däck, bromsar och korrekt inställd fjädring ger mycket mer för pengarna än dyra trimningar.

Bilder på min hoj:

http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/2003-04-30/

Ja man kanske skall sattsa på ett slipon, någon som har någon ide´ vilket märke man skall sattsa på? priser?

Hittar du inget så shoppa KTM´s orginal dämpare..........typ "rakt igenomvarianten"..........då får du bra passform å de kostar typ 3550:- tror jag.......... låter lagomt oxå, inget fiskebåtsljud:=)

Nä det kan jag deffenetivt inte påstå men mycket vill ha mer.

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard