Värvning pågår (80+ ska erbjudas alternativ till liggsår)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tjing!

När jag köpte hoj förra året sa min farmor (80+) på skojj:
-Jag måste få åka med nån gång

Vilket jag tog fasta på till hennes förskräckelse.

Nu är duken under reperation så kör en sur gixxer alla 400kubikcentimetrar med topbox och givetvis 2 väskor på sidorna :yoparty

Gav henne inget val utan kom dit på planerad våffelmiddag (yummi) med 2 hjälmar och lät henne inte slippa undan (tog ett tags övertalning=)

Iväg vi for, 5 mil slingrig väg blev det iallafall och när jag parkerat hojjen så ser jag världens leende =) , kommentarer om hur fint det luktade i skogen och hur vackra sjöarna var etc.

Farmor gone hooked on 2 hjul! :D

Nu pratar hon om att köpa EU-moped och känner jag kruttanten rätt så blir det så.

Rädda pensionärerna!
Bjud med dom ut på en lugn tur på slingriga vägar så kommer insändarna i tidningarna försvinna inom kort!

/Piiis!

Jag önskar jag hade mormor i livet för då hade jag utan tvekan lagt fram förslaget, fan vet om hon inte hade nappat :)

Fan vad härligt! :) Själv har jag min extramormor (morfars syster) kvar i livet, och vi gjorde samma överenskommelse när jag var liten och jag drömde om hoj (för 25 år sedan...). Tyvärr har hon redan hunnit bli 95 år nu, och är med ålderns rätt inte så sportig längre, så jag tror tyvärr att det är kört.

Iofs är hon en tuffing, så man vet ju aldrig. För några månader sedan drattade hon omkull på natten när hon var på toa, och bröt lårbenshalsen. Med hjälp av sin man (en yngling på 93) lyckades hon ta sig tillbaka till sängen, och ville absolut inte ringa efter ambulans. Så farligt var det minsann inte med henne. På morgonen fick han nog och ringde i alla fall, så hon kom in till sjukan till slut. De opererade in lite titan, och sedan var hon uppe och knallade igen efter någon vecka. Hon hade det jättebra på sjukan, det var tydligen ett helt gäng med trevliga manliga sjuksköterskor som tog hand om henne. :D

Jag önskar jag hade mormor i livet för då hade jag utan tvekan lagt fram förslaget, fan vet om hon inte hade nappat :)

Min mormor som också gått ur tiden, lånade sin sons hoj (min morbrors) och braka in i grannens häck (buskage snuskgubbar :D )

Tyvärr var jag inte född då så kunde inte bevittna det :)

Fan vad härligt! :) Själv har jag min extramormor (morfars syster) kvar i livet, och vi gjorde samma överenskommelse när jag var liten och jag drömde om hoj (för 25 år sedan...). Tyvärr har hon redan hunnit bli 95 år nu, och är med ålderns rätt inte så sportig längre, så jag tror tyvärr att det är kört.

Iofs är hon en tuffing, så man vet ju aldrig. För några månader sedan drattade hon omkull på natten när hon var på toa, och bröt lårbenshalsen. Med hjälp av sin man (en yngling på 93) lyckades hon ta sig tillbaka till sängen, och ville absolut inte ringa efter ambulans. Så farligt var det minsann inte med henne. På morgonen fick han nog och ringde i alla fall, så hon kom in till sjukan till slut. De opererade in lite titan, och sedan var hon uppe och knallade igen efter någon vecka. Hon hade det jättebra på sjukan, det var tydligen ett helt gäng med trevliga manliga sjuksköterskor som tog hand om henne. :D

haha, jo åldern gör vissa bara envisare och hårdare =)

Det enda problemet var att komma upp på hojen och det kan ju vara svårare efter en lårbensoperation..

Last edited:
Det enda problemet var att komma upp på hojen och det kan ju vara svårare efter en lårbensoperation..
Jo, det är just den fasen jag är orolig för också. Vill ju inte att hon trillar när hon försöker och bryter andra sidan också. De får vara hur trevliga som helst de där sköterskorna, jag tror ändå det är bättre att behålla det helt. :D

Hade varken velat ha med farmor eller mormor på hojen - hade defenitivt överskridit maxlast :rofl

min Farmor han tyvärr lämna jordelivet innan jag kunde erbjuda henne en resa, annars så hade hon med all säkerhet åkt med.
Rädda åldringarna.

Årets tur

Snart dax för årets tur, men iår har jag ju bytt till en GSXR750,
någon som provat på att slänga upp en pensionär på en sån?

Frågan är ju om hon inte kommer av när man är i häcklefjäll eller dylikt :gnissla

Snart dax för årets tur, men iår har jag ju bytt till en GSXR750,
någon som provat på att slänga upp en pensionär på en sån?

Frågan är ju om hon inte kommer av när man är i häcklefjäll eller dylikt :gnissla

Eh.. Den passagerarplatsen är "not for retired folks". Bör stå i din I-bok :näsblod

Min mormor dog igår kl:14.31 så jag får försöka med farmor!!
Härlig berättelse dock!:tummenupp

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...