värt att ta licens?

Den som ägnar sig åt någon form av tävlingsverksamhet och tycker att andra inte skall ta licens - hur tänker man då?

Skall man vinna för att man är ensam kvar i klassen...?

Det måste ju vara positivt att så många som möjligt tar licens - det är ju inte då och där som nästa "Rossi" visar sig. Världsmästare utkristaliserar sig först långt senare, men det är då och där som grunden till en livsstark och rolig tävlingsverksamhet läggs.
Det behövs bred förankring och krävs många utövare för att ex-vis RR skall vinna respekt och få större tillgång till de få motorbanor som finns.

Så, självklart skall du ta licens - det kommer att ge alla större förutsättning till mer tid på banorna i framtiden.

Om jag går licenskurs i vår, hur många år framöver kan jag plocka ut en licens? Måste man gå om licenskursen om man tar ett års paus tex?

Om jag går licenskurs i vår, hur många år framöver kan jag plocka ut en licens? Måste man gå om licenskursen om man tar ett års paus tex?

När du gått kursen får du ett intyg. Därefter har du ett år på dej att lösa en licens. Om du inte löser licens inom det året får du gå om kursen.
Har du väl löst en licens efter din kurs kan du ha den vilande i 5 år om jag kommer ihåg rätt.

När du gått kursen får du ett intyg. Därefter har du ett år på dej att lösa en licens. Om du inte löser licens inom det året får du gå om kursen.
Har du väl löst en licens efter din kurs kan du ha den vilande i 5 år om jag kommer ihåg rätt.

Det stämmer precis, har kollat med SVEMO.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP