Nu har jag en äldre hoj men varför skulle du INTE ha kraschpuckar? Jag kommer att köra även framaxel och svingbobbiner. Har även köpt skydd till sliponet...det är ju ändå 2000 spänn som hänger där...
Kompisen smashade både kopplings -och statorkåpa i somras...rätt kostsamt. Så ja, någon form av skydd eller utbyteskåpor typ Woodcraft ska jag satsa på.
Dina originalkåpor är guld värda den dag du säljer hojen. Plasta in och lägg i garaget, lätt val.
Kommer även att investera i vikbara kopplings - och bromshandtag.
Jag behövde inte svara ser jag, detta är de argument jag hört också.
På de banträffar JAG varit på har cyklar MED puckar klarat sig fina fisken men den samlade expertisen här har fått mig att inse att det troligen är 50-50. Jag observerar vidare.
Men guld värda vet jag inte ifall kåporna är, vad skiljer en tio år gammal R1 baserat på originalkåpor jämfört med kraschkåpor om man kör med öppna kort mot köparen, dvs bankörd och vurpad?
Idag alltså en -03?
I mitt scenario alltså (ovurpad med originalkåpor eller) vurpad med rejsplast.
Jämförelseobjekt: vurpad med originalkåpor. Öppna kort, inget ljug.
Satte ovurpad inom parentes, helt är helt.