Värt att dreva ner?

Dreva ner 1 i fram o upp 2 i bak :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Sen har du en wheelie maskin!!!!

1 kugg i fram = 3 kugg i bak *tänk på det*

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:

.../Yoshi

Ja det var något sådant jag tänkt mig! Hur mkt blir topfarten lidande då?

KalleNorton skrev:
e de inte bättre att köpa svarta kraschkåpor istället för att måla om den?

Ähh, skitsamma. Leksaker är till för att användas. Bryr mig inte att den tappar värde då jag kommer köra den tills den inte orkar mer antagligen.

Bjorn.H skrev:
Ettan oburkbar? Med orginaldrev gör den ju över 100 i ettan. Jag tycker det är jobbigt att köra i stan med min orginaldrevade för man måste slira som fan på kopplingen så fort hastigheten sjunker..

Nä, tänkte dreva upp 2-3 kuggar bak, slippa slira.. Ökar varvet med ca 300-400rpm på motorvägen och kommer wheela som en kung :yoparty

Slira på kopplingen på ettan på en FZR1000??? :va

Det är nog nåt fel på din hoj....

Kay skrev:
Ja det var något sådant jag tänkt mig! Hur mkt blir topfarten lidande då?

Jag tappade ungefär 30-40km/h i topp fart...
Hängde med till 260-270 på orginal 1000R sen fick jag varvtalstopp!!!

(men min mätare sa 299km/h :hihi )

Går på slangen på gas på 3:an :yoparty
(iof ganska trimmad hoj då men dock bra iaf)

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
Jag tappade ungefär 30-40km/h i topp fart...
Hängde med till 260-270 på orginal 1000R sen fick jag varvtalstopp!!!

(men min mätare sa 299km/h :hihi )

(iof ganska trimmad hoj då men dock bra iaf)

.../Yoshi

Är det skilnad på drev och drev? Antar att jag inte behöver köpa orginaldrev... Vart skaffar jag prisvärda drev då?

Kay skrev:
Är det skilnad på drev och drev? Antar att jag inte behöver köpa orginaldrev... Vart skaffar jag prisvärda drev då?
De flesta butiker som säljer reservdelar bör ha. Jag köpte mina på DinMc i Stockholm (JS nånting).

Yoshi_gixxeRR skrev:
(iof ganska trimmad hoj då men dock bra iaf).../Yoshi
Skulle tro att trimningen är en stor anledning! Jag kör med 16/45 (17/42 org) och min går upp på ettan och kanske med ett ryck på tvåan (blir lite fladdrig fram vid 8-9K på tvåan).

Kay skrev:

Hos din lokala mc-handlare... Det e inte dyrt o köpa drev men kedjan e dyrare

Ett par hundra för dreven (om du inte ska ha design drev a´la ValterMoto o dyl...)

.../Yoshi

sandstream skrev:
Skulle tro att trimningen är en stor anledning! Jag kör med 16/45 (17/42 org) och min går upp på ettan och kanske med ett ryck på tvåan (blir lite fladdrig fram vid 8-9K på tvåan).

Jo det e ju sant. Jag har drygt 20hk mer på slangen än orginal :yoparty

Men faaaaan vad kul det är iaf!!!

(jag har 16/44 på min... 1 mindre fram o 2 mer i bak)

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
Jo det e ju sant. Jag har drygt 20hk mer på slangen än orginal :yoparty Men faaaaan vad kul det är iaf!!!.../Yoshi
AVUNDSJUK!!!!! :D
Får se vad jag ska göra när skattepengarna kommer i vinter (näringsverksamhet). Borde bli en rejäl slant och då får man bestämma sig för om hojen får vara kvar eller om det ska bli en ny. Får den stanna kan man ju lägga lite pengar på att piffa upp den både utvändigt och invändigt. Hör av mig till dig isf för tips!

Jag skulle kunna tänka mig att dreva upp min blade.

Den går upp väldigt lätt på slangen på ettan. Om jag drevar upp skulle den fortfarande göra det.
Man får högre toppfart vilket vore underbart.
Man kan köra snabbare medans man väntar på att motorn får upp tempen.

Men detta hade ju inget att göra med ämnet. Jag tycker att du ska bygga bushoj av din hoj Kay.

Last edited:
sandstream skrev:
AVUNDSJUK!!!!! :D
Får se vad jag ska göra när skattepengarna kommer i vinter (näringsverksamhet). Borde bli en rejäl slant och då får man bestämma sig för om hojen får vara kvar eller om det ska bli en ny. Får den stanna kan man ju lägga lite pengar på att piffa upp den både utvändigt och invändigt. Hör av mig till dig isf för tips!

BYT EJ HOJ!!!!!

Jag lovar att 750 e den optimalaste av dom alla!!!!! Jag vägrar o lösa in min hoj. DEN SKA LAGAS!!!! Det enda man saknar e vridet man allt annat e bättre. Tro mig du kommer älska den jämnfört med andra hojar...

.../Yoshi

Kay skrev:
Vad har du för kedja orginal ? 520, 525 ?
Vissa väljer att gå ner en kedjestorlek när man ändå håller på att dreva om.
Akademisk skillnad ifall du frågar mig, andra säger tvärtom...

Aah lösningen på mitt problem! Vill kunna wheela i tvåan men har Inte råd med ny hoj... blir nog drevbyte tillsammans med gaffelbyte i lådan.

Yoshi_gixxeRR skrev:

.../Yoshi

Jo, men den behöver inte drevas om så mycket.. Lyfter redan ganska fint med gas i ettan.. Men lite extra hjälp hade inte skadat.. Vill samtidigt kunna köra den i motorvägshastighet då jag gör annat än wheelar också :hihi

Chris Ash skrev:
Slira på kopplingen på ettan på en FZR1000??? :va

Det är nog nåt fel på din hoj....

Inget fel på min hoj :D Alltså jag behöver inte slira när jag kör i 50km/h men det är rätt ofta man kör betydligt saktare än så och då sjunker varvtalet ganska lågt så den börjar låta besvärad..

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!