Tja, velputte här igen.
Nu funderar jag på att faktiskt behålla FZRen, lackera hela hojen svart, fälgarna guldiga och sen dreva ner vid nästa drevpaketsbyte, och helt enkelt göra en liten bushoj av den. Jag är inte mkt för att ligga och pressa i över 200 km/h, utan känner väl att jag vill lära mig behärska hojen på fram & bakhjul och utveckla lite åt stunthållet, även svänga och ligga i kurvor o skrapa knä, vilket den duger ypperligt till.
Altså; är det värt att "satsa" lite på hojen i form av crashpuckar, stålomspunna bromsslangar, nerdrevning och hemmalackering, eller ska man köpa något nyare? Käns faktiskt som en överkomlig hoj som är perfekt att lära sig busa med, vill bara veta hur värt det är att dreva ner denna relativt effektsvaga, men lätta hoj (91hk), + billig försäkring, och ingen vill direkt sno hojen. Vad säger ni? Tål denna stackars hoj denna misshandel som jag har i sikte för den? +om jag drevar upp den 3 bak och ner... 2 fram (?) hur stor skilnad blir det i att slanga med den, och hur mkt lägre topfart blir det? Går i 235 på mätaren nu, och går att rycka upp den i ettan, men det går icke i 2an... kommer den komma upp på power i ettan och rycka i 2an?
Nu funderar jag på att faktiskt behålla FZRen, lackera hela hojen svart, fälgarna guldiga och sen dreva ner vid nästa drevpaketsbyte, och helt enkelt göra en liten bushoj av den. Jag är inte mkt för att ligga och pressa i över 200 km/h, utan känner väl att jag vill lära mig behärska hojen på fram & bakhjul och utveckla lite åt stunthållet, även svänga och ligga i kurvor o skrapa knä, vilket den duger ypperligt till.
Altså; är det värt att "satsa" lite på hojen i form av crashpuckar, stålomspunna bromsslangar, nerdrevning och hemmalackering, eller ska man köpa något nyare? Käns faktiskt som en överkomlig hoj som är perfekt att lära sig busa med, vill bara veta hur värt det är att dreva ner denna relativt effektsvaga, men lätta hoj (91hk), + billig försäkring, och ingen vill direkt sno hojen. Vad säger ni? Tål denna stackars hoj denna misshandel som jag har i sikte för den? +om jag drevar upp den 3 bak och ner... 2 fram (?) hur stor skilnad blir det i att slanga med den, och hur mkt lägre topfart blir det? Går i 235 på mätaren nu, och går att rycka upp den i ettan, men det går icke i 2an... kommer den komma upp på power i ettan och rycka i 2an?
Last edited: