Värstinghoj = värstingbil???

Kör Xr 650 och volvo 745 16 v, får väl betecknas som traktor/ slitvargar båda två.Båda är oxå roliga att sladda med :yoparty , så det är väl en gemensam sak.Så visst,hoj/bilval påminner om varann.
 
BridgeMill skrev:
Satt och tänkte över mitt val av hoj och bil. Speglar mitt val av hoj mitt val av bil :va . Jag kör ZX-6R och Lexus IS 200... Båda har små motorer 600cc och 2000cc och förhållandevis många cylindrar ( fyra och sex). Varför jag köpte bilen var för att den inte är så vanlig, vill inte ha en som alla andra har. Hojen köpte jag för den coola färgen (Kawagrön :yoparty ). Så frågan är egentligen "Köper man bil som man köper hoj?".

Ni som kör de elakaste hojarna kör ni de snabbaste bilarna? Eller e det kanske tvärtom, man kanske inte har råd eller lust med en kvick bil (som både fruga och ungar ska åka) om man ligger och pressar med pärlan på två hjul...

Låg sömnlös hela natten och tänkte på detta :huvet . Så snälla reda ut detta år mig :Bugar
Busa turbo 01,a H-D 69 chopper, Audi tdis 96. Samt en tvåhjulsdriven fyrhjuling Suzuki som jag vann på lotteri för 2 år sedan, aldrig använd.
 
BridgeMill skrev:
Satt och tänkte över mitt val av hoj och bil. Speglar mitt val av hoj mitt val av bil :va . Jag kör ZX-6R och Lexus IS 200... Båda har små motorer 600cc och 2000cc och förhållandevis många cylindrar ( fyra och sex). Varför jag köpte bilen var för att den inte är så vanlig, vill inte ha en som alla andra har. Hojen köpte jag för den coola färgen (Kawagrön :yoparty ). Så frågan är egentligen "Köper man bil som man köper hoj?".

Ni som kör de elakaste hojarna kör ni de snabbaste bilarna? Eller e det kanske tvärtom, man kanske inte har råd eller lust med en kvick bil (som både fruga och ungar ska åka) om man ligger och pressar med pärlan på två hjul...

Låg sömnlös hela natten och tänkte på detta :huvet . Så snälla reda ut detta år mig :Bugar

mitt bil intresse försvann när jag satte mig på min cbr fireblade :)
 
Totalt 1100hk fördelat på en hoj och två bilar så visst älskar jag både hoj och bil :)
 
En satans jefla kombi... DET är vad jag "kör".... :mad:

Dock en med V6:a, automat o eldrivna lädersäten - så lite komfort blir det ialla fall, även om knuffen uteblir! :(
 
Jag har en Peugeot 206 Griffe 05:a. Peggen är liten, söt och tar mig dit jag vill, men det är absolut inte någon racer.. Övriga behov ska Aprilia RSV Millen få uppfylla till våren... :yoparty
 
Kleiv skrev:
Totalt 1100hk fördelat på en hoj och två bilar så visst älskar jag både hoj och bil :)


Fan va kasst... ditt soppakort lär ju kosta dig hur mkt som helst.. jag känner mig smart som sparar med låga hästkrafter å soppasnåla fordon :rolleyes:
 
Hmm kan nån se ett samband med detta?
Hoj GSX600f-92
Bil volvo 369 GLS -85
Skoter Lynx enduro 500 -98

Iofs Bilen och hojen är ljusblå :) Så där har vi det :tuttar
 
Hoztic skrev:
Golf 2 GTi hade väl bara 112hk, 139hk, 129hk och 160hk (G60) :va
Det ska ha funnits nån med uppåt 200hk också, med 4wd och skinnklädsel, men det var nån slags specialutgåva.

Själv har jag
Hoj: GSX750F -99
Bilar: Skoda Fabia 2.0 -04 och Golf II 1.8(RP) -90
Inga monster, lite lagoma sådär, men man kan ha skoj med dom också! :)

Håller med många andra om att det inte alls blev lika roligt att busköra med bil sen man skaffade hoj! Mina bilar inbjuder ju inte till några direkta högfartsrace, men dom är riktigt underhållande att köra med lite lagom överstyrning på slingriga vägar :)

Säkert? Har för mig att 8 ventilers golfen hade 107 hk. 16 ventilaren har 139 hk, det vet jag. Den du pratar om med 4wg är golf rallye som egentligen är en G60 med fyrhjulsdrift och breddad kaross. Ser tuff ut som få.
 
Fürstenhoff skrev:
Hhhmm.......

Sen jag testade min Impreza STI fullt ut på "Ringen" så har bil intresset på bana fått ett klart övertag gemte motorcyklar


För mig har det blivit tvärtom.
 
#Ktm 660 04
#Saab 93 Aero, med lull lull,,
Stort intresse för båda, dyt men HÄRLIGT:3freak
 
H4 skrev:
Säkert? Har för mig att 8 ventilers golfen hade 107 hk. 16 ventilaren har 139 hk, det vet jag. Den du pratar om med 4wg är golf rallye som egentligen är en G60 med fyrhjulsdrift och breddad kaross. Ser tuff ut som få.


Jag gillar att räta ut frågetecken även om det kan bli lite väl OT :)

1.8 8V har 112 hk, den tidigare 1.6 8V hade 110 hk.
16-ventilarens effektskillnader (129,139) beror på om den har katalysator eller inte.


Jag har förresten en Focus FFV Ghia -04 som komplement till min gamla Kawa.
 
Visst har man lite under huven i bilen men 250hk i kombin (9-5 aero) é snarare en hjälp vid omkörning än speciellt roligt jämfört med bågen...
 
Fürstenhoff skrev:
Hhhmm.......

Sen jag testade min Impreza STI fullt ut på "Ringen" så har bil intresset på bana fått ett klart övertag gemte motorcyklar då det skall till mycket innan en mc blir lika rolig att framföra på bana som en vass bil som sladdas hej villt!! :banana

Mc: Hayabusa turbo, K5 turbo carbon (sponsor moppe) , K5.
Bil: Impreza STI 2004, Impreza STI 2006 projekt Nürburg ring (sponsor bil) .


/Fürstenhoff.



De e ju minst lika roligt o sladda hej villt me hoj! :yoparty
 
Fürstenhoff skrev:
Äääähh, du är en koplett Zatzy "mupp" (läs-bilmupp) nu som bara har din moppe för syns skull - för det har jag!! :rofl

Erkänn nu!! :fatta!

/Fürstenhoff.


Hehe ja dom flesta milen blir det ju helt klart i bilen :)
 
Kan säga att bilar och mc komer ihop om man är två i familjen men när 3:an kommer med så blir det tufft..

Har
Volvo S70 tdi -98
Saab 9-5 Aero kombi -01
Honda CBR900RR -00

Smakar det så kostar det...
Vatten å bröd..
 
Har en 9-3 Aero med ~270hk & 400Nm och i sommar blir det även på en ZX7R.
Får väl se hur det blir med bilen. Funderade på att trimma skiten ur den totalt, men det blev cykel istället.
Finns väl risk för att bilen känns jävligt tam helt plötsligt... :rolleyes:
Antingen säljs väl den eller så trimmas den som f*n.. :kocko
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top