Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Anderzzon skrev:2104830De som bor i Lindesberg och aldrig blivit tagna av " Laser Pekka " är lätträknade! ( Han bötfäller allt kollegor, familjemedlemmar osv )
Han var tom på insider för en å en halv vecka sedan... Fast det var i ett lite allvarligare ärende där han handlat väldigt tvivelaktigt![]()
Fasen va snutar det är ute nu i Sthlm! Kom ifatt en snuthoj på väg ut mot Nacka igår, tillslut var vi två rettor som låg å fiskörde bakom![]()
När man äntligen kunde ge lite gas när man svängde av så kom man ifatt en radiobil direkt![]()
Han har man tydligen haft tur för att inte möta då då.kaZmur skrev:2105001Helt klart Kjellander, sjuk i huvudet är snubben. :S
Ska bara säga att han stoppade mig med hojen,skulle bara blåsa.När han ser att jag börjar ta av hjälmen, så , "nä ta inte av den, behåll den på verkar jobbigt att ta av".Nänä farbrorn här ska det gå rätt till....Så ibland så har han ju en liiiiten mänsklig ådra någonstans...Men han är HELBRÄND i pallet...kaZmur skrev:2105001Helt klart Kjellander, sjuk i huvudet är snubben. :S
E22 skrev:( hur är det annars?? går afärerna bra?)
Han kan vilket fall inte skrivaTojje skrev:2090175i halmstad har vi kaj medhan e en riktig gestapo
![]()
Då måste dom vara värst i Stockholm, det är ju bara bonn poliser här (=Borås typ)sven666 skrev:2105262ingen som dustat med snuten i borås eller? riktiga svin iaf...![]()
här i gbg har dom bara varit trevliga so far dock![]()
GSXR72 skrev:2105043
SO THERE OUT THERE![]()
motardkungen skrev:2105788Det kanske inte är så konstigt att polisen blir bitter när dom får möta människor med samma attityd som många verkar ha här.
Om tjejen i kassan på ICA fick mothugg varje gång hon ska ta betalt så blev nog även hon hårdare i sin framtoning än en vanlig svensson. Poliser är ju inga robotar utan vanliga människor som ska försöka skapa ordning i trafikkaoset. Dom får även tämligen ofta se oerhörda tragedier när bilar frontalkrockat och förare utan bälte påtaget ligger 15 meter därifrån i småbitar. Hur många av er skulle klara ett sådant arbete och samtidigt vara supertrevlig mot alla i alla situationer. Klart som f-n att dom reagerar när någon kör som en idiot eller inte kan följa de regler som gäller för alla.
Att hänga ut poliser med namn här på forumet och sedan berätta vilken idiot han/hon är tycker jag är vansinnigt lågt. Om någon dör i en mc-olycka efter en idiotfärd får man knappt yttra sig om det, men en polis som försöker förhindra olyckor kan man bespotta hur som helst...
Tojje skrev:2090175i halmstad har vi kaj medhan e en riktig gestapo
![]()
invisible skrev:2095927Det här hände mig för många år sedan, hade precis tagit B-kortet men jag berättar i alla fall.
Hade tankat bilen och gav mig av med min första (rishög) bil och plockade upp 2 av mina tjejkompisar. Vi åkte ut en runda och jag kände mig väldigt cool![]()
Mellan 2 städer blev jag invinkad på en parkeringsficka av en bunt poliser.
När jag saktar ner och närmar mig p-fickan märker jag att en höjdar-polis (troligtvis länspolismästare) tar befälet och ber mig att stanna. Jag, 19 år gammal..med 2 pumor i baksätet, kunde bara sluta på ett sätt...
Jag vrider till hastigt på ratten så polismästaren fick hoppa undan, annars hade jag kört över hans fötter..hehe
Ser hur han tar ögonkontakt med mig när jag väl stannat, han knackar på sidorutan och frågar mig så fort jag vevat ner rutan:
Unge herre, testar du mig? Jag svarade: Vad menar du? Då upprepade han samma fråga![]()
Jag började få upp pulsen och insåg ganska så fort att det där var kanske lite onödigt gjort.
Jag ger han mitt körkort som jag hade prövotid på, han tittar på det med stora ögon och uppmanar mig att köra försiktigare, speciellt nu när jag fortfarande har prövotid.
Jag kunde inte göra mycket annat än och hålla med. Jag fick även blåsa också..
Historien slutade faktiskt lyckligt och jag måste erkänna att polismästaren höll ganska så god min fast att jag gjorde som jag gjorde. Han hade kunnat hitta MÅNGA fel på min bil.
Det roligaste av allt var att hans kollegor som höll sig i bakgrunden skrattade som satan när jag skulle åka iväg, dom hade säkert mycket att prata om på kafferasten![]()
Kanske faller bort lite från topic men ville dela med mig av en rolig händelse.
Maax skrev:2106715Låter som en "äkta" polis i mina öron, en som kan prioritera och inte alltid måste hala fram staken o visa vem som bestämmer.
Angående Kaj i Halmstad går det en hel del urban myths om honom, bla. att han bötfällt sin egen fru, samma myt som flera andra poliser närt verkar det som, vet inte om det är sant men skulle inte förvåna mig.
När jag bodde i Sthlm hade jag aldrig några problem med poliser ( 8 år ), fick nästan uppfattningen att innerstads och närförortspoliserna tyckte dom hade bättre saker att göra.
Ett ex är när jag precis slutfört mitt första hojbygge, fick nått vajsing på första provturen ( kommer inte ihåg vad ) och stod vid Fridhemsplan när en polisbil glider upp. Nu jävlar är det kört tänkte jag, obes. oreggad. oförsäkrad ( första provturen o allt ). Bättre o spela fräckt tänkte jag och gick helt sonikt fram o frågade om dom hade några verktyg man kunde få låna en minut, "sorry, men det ligger en mack en bit bort, testa där" blev svaret. Sen gled dom vidare. Hade räckt o kolla skylten och avsaknaden av skatte märke och jag hade varit några tusen fattigare.![]()
Förövrigt brukar man alltid vara så jävla förbannad när man blir bötfälld och det går ut över polisen, tyvär. Den man är förbannad på är ju en själv för att man inte var mer uppmärksam, på hastigheten, på att polisen var där eller what ever. Men handen på hjärtat, 99.99% av gångerna har man ju sig själv att skylla.
Freon_leon skrev:2104114så länge 55 går i östergötland så är den livsfarlig, mellan simonstorp och norrköping brukar jag se dom...
Han tog mig i somras... den gubben är helt galen.. såg han i tidningen.. sanslös människa..smacker skrev:2089862Sen har vi en viss Kjellander i Kristianstad som inte riktigt har alla hästarna i stallet... I en tidningsintrvju för en månad sen skröt han om hur jävla bra han verkligen är! Ha ha ha ha....
Ka11e skrev:2107840Han tog mig i somras... den gubben är helt galen.. såg han i tidningen.. sanslös människa..![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |