Värsta sporthojen?

Flate

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Hoj
Kawasaki ZZR600 1992
Vilken är den värsta sporthojen nu ?? Är det R1:an ?? Hur ser det ut med 04:orna vilken har flest hk/kg ?? Skulle vara roligt att veta för vi har en diskussion om det här i luleå..

enligt säljare på yamaha
så är uppgiven effekt 180 hk
samt vikten ca 185 kg på r1 -04
men om det stämmer med verkligheten
kunde han inte lova

Lär ju var gixxer 1000. :fakta
(alltså suzuki gsxr)

Tror att Rettan försöker bräcka gixxer 1000 å Aprilia RSV MilleR
(visst heter Millen så?) men de blir nog svårt.

/Hon i Örnsköldsvik.

ja inte vet jag.. jag åker bara bak på en gixxer 1000..
skrev bara mille för att alla tjatar om den jämt om ngn glömt ta med den..

Lilla_damen skrev:
ja inte vet jag.. jag åker bara bak på en gixxer 1000..
skrev bara mille för att alla tjatar om den jämt om ngn glömt ta med den..
om du inte vet så lägg dig inte i :) :ironi

Nä men alltså, den bästa på gatan i dag är Gixx 1000.....när 04:orna släpps lär R1 sopa mattan med allt.

Tror fortfarande en gixxer 1000 med Kn-filter, helsystem, PC3R'a slår en Retta, för skeptisk som vi norrlänningar är så tror jag yamaha överdrivit sina siffror lite..

Som sagt: tror på gixxer tills r1'04 bevisat nåt annat. :crash

Ravetrancer: Tog med Mille'n eftersom den var med i nåt test och vann tillsamans med gsxr 1000.
Så var inte arg på lilla damen.. :rodnar

Lilla_damen skrev:
Tror fortfarande en gixxer 1000 med Kn-filter, helsystem, PC3R'a slår en Retta, för skeptisk som vi norrlänningar är så tror jag yamaha överdrivit sina siffror lite..

Ravetrancer: Tog med Mille'n eftersom den var med i nåt test och vann tillsamans med gsxr 1000.

HA, hade du åkt bak på en R1:a så hade ju tyckt att en sådan med filter, helsystem och powercommander hade vart bäst :7peta

Jag tror knappt att de skulle våga överdriva sina siffror för mycket.

Lilla_damen skrev:

Slår en gixxer 1000 med sportsystem och filter en R1 '04 med sportavgas o filter då? Måste ju jämföra på lika vilkor.

Silwer: Jag köper inte en hoj efter årstiderna, jag köper hoj när jag hittar nåt som jag vill ha. Skulle köpt en GSXR 750 men den blev såld idag. Sen vet jag inte hurvida det var en pik om hur berättigad man är att diskutera här på sporthoj.com... Jag trodde man kunde vara med i diskusioner trots man inte har hoj.

eus: Vad är det jag har snackat om? Förhört mig noga angående modeller... Vad är problemet?

BigKay skrev:
Silwer: Jag köper inte en hoj efter årstiderna, jag köper hoj när jag hittar nåt som jag vill ha. Skulle köpt en GSXR 750 men den blev såld idag. Sen vet jag inte hurvida det var en pik om hur berättigad man är att diskutera här på sporthoj.com... Jag trodde man kunde vara med i diskusioner trots man inte har hoj.

eus: Vad är det jag har snackat om? Förhört mig noga angående modeller... Vad är problemet?

Nämen hallå.. ta det inte så hårt :hej

Tänkte bara stressa på dig lite :notme

(mina inlägg ska alltid läsas med en smula ironi)

Jo, lilte stress kanske inte är fel, men jag vill göra ett bra förstaköp! Sen är man inte ekonomiskt oberoende; Studerar ju, så jag väljer verkligen bort mycket för att kunna förverkliga min MC dröm. Nu skall jag inte byta ämne på tråden!

silwer: vem fan snackar effekt? då är väl hayabusan värst?

Snabbast hoj i rätt element(bana) m.a.o. APRILIA :rock

här pratar vi värsta sporthoj som du ser, med betoning på sport, inte 250kilos helinplastade raketer.
värst som det är nu är gsxr1000 i just effekt, det får du hålla med om.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back