Värsta omkörningen

Har hört från pålitlig källa att om man åker taxi i bergen i Indien, så stänger de av motorn och frihjular mitt i vägen.
Utan lyse.
På natten.
För att spara bränsle.

Vid möte (som man upptäcker på ett tiotal meters avstånd) slås lyset på och väjs åt valfritt håll.
Spännande och billigt.

Man kanske får ett annat beteende i trafiken när man tror på karma och reinkarnation? :)

I Egypten kör dom ofta också utan lysen när det är becksvart av nån anledning..."Häftigt" tolkade jag det som när buss chaffisarna tutade och skrek åt varandra å garvade när dom blinkade...

Skumma människor.

Nja det är faktiskt för att de inte vill blända varandra. helt sjukt men så är det.

och när det gäller idioter som inte klarar av att bedöma när det är lämpligt att köra om så var det någon som valde ett helidiotiskt ställe att chansa på häromdagen att försöka köra om en lastbil med släp på en mindre landsväg här i stockholmstrakten.
ur kurvan framför dyker en 4hjuling upp när omköraren precis passerat bakaxeln på släpet.
inte en chans att avbryta och inte en chans att hinna om.
som tur var var det inte en lastbil/bil som de mötte om så de fick plats alla tre samtidigt på vägen med några cm tillgodo på var sida.

till dig som körde om
Det såg jävligt vingligt ut när du försökte avbryta omkörningen.
Hoppas du fattar bättre beslut nästa gång. :huvet

Nja det är faktiskt för att de inte vill blända varandra. helt sjukt men så är det.

och när det gäller idioter som inte klarar av att bedöma när det är lämpligt att köra om så var det någon som valde ett helidiotiskt ställe att chansa på häromdagen att försöka köra om en lastbil med släp på en mindre landsväg här i stockholmstrakten.
ur kurvan framför dyker en 4hjuling upp när omköraren precis passerat bakaxeln på släpet.
inte en chans att avbryta och inte en chans att hinna om.
som tur var var det inte en lastbil/bil som de mötte om så de fick plats alla tre samtidigt på vägen med några cm tillgodo på var sida.

till dig som körde om
Det såg jävligt vingligt ut när du försökte avbryta omkörningen.
Hoppas du fattar bättre beslut nästa gång. :huvet

Låter som du stod fem minuter i fotokurvan på bulten nästan.... :gnissla

jo man har ju sett en del där, men detta var fan hårigare.
lite som din meep film. man ser och inser vad som håller på att hända och kan bara andas ut när det är över och gick bra.

Last edited:
I Egypten kör dom ofta också utan lysen när det är becksvart av nån anledning..."Häftigt" tolkade jag det som när buss chaffisarna tutade och skrek åt varandra å garvade när dom blinkade...

Skumma människor.

Vilka är skummast: - De som vill att staten ska vara deras och andras föräldrar. Samt kan få panikångestattaker av att gå över ett övergångsställe eller på något sätt utsätta sig för en "risk".

Eller - De som kör utan lyse mitt i natten för att få adrenalinkickar

Tycker det är lika skumt faktiskt. Vi svenskar tror fan alltid att vi är bäst på allt, "why don't you do it like we do it in sweden." är det vanligaste uttrycket vi använder i andra länder. Inte undra på att vi har mest självmord per capita i världen, folk är ju fan rädda för allt.

Vilka är skummast: - De som vill att staten ska vara deras och andras föräldrar. Samt kan få panikångestattaker av att gå över ett övergångsställe eller på något sätt utsätta sig för en "risk".

Tycker det är lika skumt faktiskt. Vi svenskar tror fan alltid att vi är bäst på allt, "why don't you do it like we do it in sweden." är det vanligaste uttrycket vi använder i andra länder. Inte undra på att vi har mest självmord per capita i världen, folk är ju fan rädda för allt.

Det finns en gråskala mellan att köra med lyse på dagen och utan på natten.

Jo, jag håller med dig till 100%. Svenskarna är rätt fega och kan ha lite översittar attityd.

Men att köra utan lysen på natten bara för "att man kan" är ingenting annat än idioti.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026