Värmeproblem RD 350 YPVS

Toppen planades & en ny original toppackning monterades

en ennan sak som bör nämnas är... att när toppbultarna monterades förra gången, så fettades dessa inte in, vilket KAN ha lett till för dåligt moment & därav läckande toppackning.

samt att denna gången drog jag 35 nm i stället för 28 nm

jag testkörde den idag & ingen vätska trycktes ut, den kyler som den skall :banana

Bump... min rd350YPVS kyler ok när man kör, men så fort jag stannar vid ett rödljus går temp upp till rött på 1 min. Den stod still i 20 år innan jag startade den i år. Tror ni impeller i vattenpump, topplockspackningen läcker eller avlagringar i kylaren? Annat?

Bump... min rd350YPVS kyler ok när man kör, men så fort jag stannar vid ett rödljus går temp upp till rött på 1 min. Den stod still i 20 år innan jag startade den i år. Tror ni impeller i vattenpump, topplockspackningen läcker eller avlagringar i kylaren? Annat?
Töm ur all kylar vätska, fyll på med vatten och 1/2 dl oxalsyra var kör ordentligt. Låt svalna, varmkör igen o låt svalna, tappa ur vatten oxalsyra blandningen o spola igenom ordentligt. Nu bör det vara kliniskt rent.

Oxalsyra äter inte aluminium inte plast eller gummi.

Hittar du inte ren oxalsyra så går det bra med biltema fälg rengöring då aktiva beståndsdel är just oxalsyra men dubbla dosen då det redan är utsätt.

Akta ögonen som vid all användning med syror..

Oxalsyra är steg ett men det skulle kunna vara att den går snålt också, det bygger värme och är extra farligt för tvåtaktare.
Antar att du gjort rent förgasarna efter 20års vila?
Justerat blandningen?

Jag brukar kolla att temperaturen på krökarna är någorlunda lika, då kan man se om man har problem med en förgasare.

Ett tips angående oxalsyra.
Om ni inte får tag i det men känner nån på erat vattenverk i stan så har dom det... :tummenupp
Dom brukar gilla fika!

Oxalsyra brukar jag införskaffa oss min lokala färghandlare.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman