Värmekälla vid övernattning i skåpbil?

Last edited:
Du fråga henrik :arsele:glömdet

Jag har 37C-termostat, :brynad

Ja den har termostat.
http://www.jula.se/varmeflakt-650-1300-2000-w-127973

Men hur tysta de är vet jag inte.
Annars har ju Jula en lyxigare från HoneyWell, som ser lite mindre elfängd ut. Keramiskt element, inga glödande rör..

Länka

Annars har ju Jula en lyxigare från HoneyWell, som ser lite mindre elfängd ut. Keramiskt element, inga glödande rör..

Last edited:
Men är det termostat på dom?
Japp, 0-85 grader :tummenupp

Min står och brummar här bredvid nu, funkar klockrent, klart sövande surr dessutom :)

Ska ni ha en bastubil också?
Näe, bastuklubb får räcka :7peta

Skämt åsido, i bussen räcker säkert lilla kupévärmarn, den här är mer tänkt att ha i tältet om man måste mecka nån sen kväll, eller värma upp bussen mitt i vintern om man måste jobba i den osv :) Även om det är samma effekt som i andra värmefläktar så värmer en byggfläkt otroligt mycket mer! :tummenupp Undrar varför dock? :va

Last edited:
Fittjeflar, när jag var där igen o kolla idag hade dom höjt dom igen till 249:huvet

Jag kan tipsa om att iaf Jula i Kungens Kurva säljer 2kW byggfläktar för 199:- :tummenupp

Men, dom är satta till 249:- i kassasystemet, iaf när jag handlade nyss, så kolla så ni inte blir blåsta! :mattias

Edit: Dom är visst reade från 349:- till 249:- i resten av Sverige, men i Kungens Kurva har dom lite extra rea pga flytten och tar bara 199:- för dom där! :)

Fittjeflar, när jag var där igen o kolla idag hade dom höjt dom igen till 249:huvet
Ogina typer :mad:

Större fläkt i, så högre luftgenomströmning gissar jag på.
Fast småfläktar brukar ju blåsa som fan, fast då kanske luften aldrig hinner bli varm. I byggfläktar är det ju dels större area på värmeelementen, och långsammare, om än större, fläkt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT