Värmehandtag- Gubbigt eller bekvämt??

Bara en tanke. Hur döljerman kablaget snyggt på gasrullen?

Någon som har en bild på en färdig instalation. Blev ju lite sugen. nu när hojen ändå är utspridd i hela lägenheten förådet o cykel förådet så kanske man skulle passa på :)

Det är idioti att köra utan värmehandtag: När fingrarna börjar bli kalla tappar man en hel del av känsligheten på både gas och bromshantering, detta börjar redan innan man fryser speciellt. Dessutom kan man som sagt köra med handskar utan foder i innerhanden och med hårda skydd på utsidan året runt vilket ökar gas och bromskontrollen ännu mer, jag kör med racehandskar till o från jobbet även så här års.

Enda nackdelen är att man blir grymt beroende. Finns det Värmehandtagsplåster på Apoteket tro?

F*n, jag har haft småfrusna fingrar varje vår/höst och alltid avfärdat tanken på värmehandtag med att det verkar för bökigt att få dit.

I fjol slängde jag på dubbdäck på den nyinköpta offroadhojen och behovet blev såklart ännu större. Envis som synden blev det inga värmehandtag då heller och jag genomled vintern med bredställ.

I år gick det inte längre. Jag kom hem efter varje vinterkörning med bortdomnade fingertoppar och återupplevde barndomens ångest då cirkulationen återvänder till stelfrusna kroppsdelar. Smärta!!!

Jag tog grisen vid knorren och åkte till närmsta (nästan, iaf) MC-butik och inhandlade ett par handtagsvärmare. Det blev den typen som just då fanns inne, den som Niklasinorr beskriver ovan, två klisterlappar med elsingor, lite kablar med motstånd och en vippströmbrytare.

I afton tog jag en polare till hjälp och pulade dit värmarna på KTM:en. Jag fruktade mycket brottning för att få av och på gummihandtagen men det gick OK. Av gick lätt men på krävde lite övertalning. Polaren tillverkade ett snyggt fäste till brytaren som nu sitter direkt till vänster om instrumenteringen.

Körningen hem i -10, snö och snålblåst gjordes med ett fånflin på läpparna. Det räckte alldeles utmärkt att köra på lågeffekt, det värmde gott ändå. Så jäkla skönt! Nu blir det värmehandtag på Banditen också till våren.

Mmmm....

Enda nackdelen är att man blir grymt beroende. Finns det Värmehandtagsplåster på Apoteket tro?

Inte än, men när tillräckligt många är beroende så kommer det att införas skatt på skiten, och dom fattigaste måste sluta, då kommer plåstren...

Bekvämt och som någon sa, det sista man vill förlora är finmotoriken i fingrarna :yoparty

Jag vet inte om det var i en annan tråd här på sporthoj nån gav tipset att montera in en glödlampa i varje ände av styret, det skulle visst funka perfekt..

Jaaa ni gossar.

Snart börjar väl även sporthojsfolket köra BMW :D (handtagsvärmare är standardutrustning fö).

Kardan och ABS är inte heller fel kan jag upplysa om.

Ok med mina "likhänder" it seems to come in handy!

Värmehandtag nästa kallsäsong!:tummenupp

Tänkte också skaffa handtagsvärmare till nästa vinter.

Men måste protestera mot frågan... "gubbigt eller bekvämt". Det är väl ingen motsättning... finns ju gubbar som vill ha det bekvämt!

På min förra hoj hade jag handtagsvärmare men kommer inte att montera dit det på vare sig den hojen jag har nu eller på andra kommande hojar. Jag fick nämnligen värk i händerna istället när jag fick kontrasten med att det blev kallt på ovansidan på handen och varmt i handflatorna, så för min del funka det inte så värst bra. Då skaffar jag hellre bättre handskar som står emot mer kyla.

Kanske bara jag som har knäppa händer, för verkar ju som att det fungerar för en del här :)

jag behöver TRE handtag,det 3:e att stoppa i fillingarna...vissa problem att slå en båge ibland när det är kallt......:tummenupp

Köp dom man klistrar på handtagen. Bör fungera perfekt till det ändamålet med:tummenupp .

Men du bör nog investera i en bra reostat, så det inte blir grillad korv:D

nu jäääklar!!!

...NU!!!! är jag officiellt gubbe!! och är redo att prata pension,..

..köpte Oxford´s handtag för 475 bagare,. smidigt som satan och inte märkbart tjockare,.. bara varmare :tummenupp

......Kalla mig gubbe om du vill,.. men,..

"if you talk the talk,.. I´ll MAKE you walk the walk" :cdevil

Jag ute och körde mer än tre timmar idag med Blackbird :D Det var en suverän tillgång att köra med handtagsvärmare, händerna var varma även i warp-speed genom att cirkulationen hålls igång. Det får kanske bli likadana på GSX R1000, det går att göra installationen snudd på osynlig om man låter kablarna löpa ut på handtagens undersida.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back