Värmefläkt i bilen ska bort... helst

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Okej, har en VW Caravelle. 91a. Ska slita bort värmefläkt (metallisk klump) på golvet. Dess bultar underifrån har rostat fast och jag får inte grepp runt någon av dom då de sitter väldigt klumpigt åt.

Vet någon om det är krav på att behålla denna värmefläkt vid besiktning'? Det är ju bara för värme i lastutrymmet (handikappsanpassad VW enligt protokollet). Detta är ingen transporter utan en caravelle som ska kunna ta passagerare.

Vill fråga nån som vet innan jag använder våld och sliter bort den permanent.

jag jobbar med montering av dylik utrustning och det finns inga som helst krav från besiktningen angående att ta bort sådan utrustning
men om det är en värmare som går på bensin kan det vara bra att se till att eventuell bränsle anslutning och el till soppapump är bortkopplat
MVH Martinez

-=MARTINEZ=- skrev:
jag jobbar med montering av dylik utrustning och det finns inga som helst krav från besiktningen angående att ta bort sådan utrustning
men om det är en värmare som går på bensin kan det vara bra att se till att eventuell bränsle anslutning och el till soppapump är bortkopplat
MVH Martinez
Tack slet bort den med våld direkt istället. Chansade :) Den är nu mer trasig än tidigare. Den var helt sönder exoderad. Om jag även såg bensinledningen så var den helt sönderrostad. Kommer knappast nån bensin genom där. Kabelhärvan tejpades ihop o las åt sidan. Ser rätt fräscht ut nu med en grön Rustamatta i lastutrymmet :)

Swedie skrev:
Tack slet bort den med våld direkt istället. Chansade :) Den är nu mer trasig än tidigare. Den var helt sönder exoderad. Om jag även såg bensinledningen så var den helt sönderrostad. Kommer knappast nån bensin genom där. Kabelhärvan tejpades ihop o las åt sidan. Ser rätt fräscht ut nu med en grön Rustamatta i lastutrymmet :)
Kommer du riva bort alla stolar också? Jag antar att bilen är till för racehojen?

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8