Värme skyddsfolie?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Vart kan man köpa/hitta värme skyddsfolie som man klistrar på insidan av kåporna för att skydda plast kåporna från motorns/avgasystemets värme?.
Kollat i bil katalogerna,de har nån skumgummi typ med folie på men det verkar vara mer för ljudisolering i motorrum osv.
Sett nån mc firma ha nåt liknande jag sökte men vill ha multum för en liten bit,där bör ju vara andra som använder sig av sånt oxå.
 
Rörisolerarna använder 5cm bred alutejp, finns både med och utan trådförstärkning, funkar kanon.
 
R1 racer skrev:
Vart kan man köpa/hitta värme skyddsfolie som man klistrar på insidan av kåporna för att skydda plast kåporna från motorns/avgasystemets värme?.
Kollat i bil katalogerna,de har nån skumgummi typ med folie på men det verkar vara mer för ljudisolering i motorrum osv.
Sett nån mc firma ha nåt liknande jag sökte men vill ha multum för en liten bit,där bör ju vara andra som använder sig av sånt oxå.

www.karnag.se

De säljer alla möjliga typer av isolering :tummenupp
 
För att råda bot lite på värmen, kan du inte ta värmebandage runt avgassystemet..?
 
R1 racer skrev:
Vart kan man köpa/hitta värme skyddsfolie som man klistrar på insidan av kåporna för att skydda plast kåporna från motorns/avgasystemets värme?.
Kollat i bil katalogerna,de har nån skumgummi typ med folie på men det verkar vara mer för ljudisolering i motorrum osv.
Sett nån mc firma ha nåt liknande jag sökte men vill ha multum för en liten bit,där bör ju vara andra som använder sig av sånt oxå.

Har du hittat något skyddsfolie?

Om inte, hur mycket behöver du?
 
SirCastic skrev:
Har du hittat något skyddsfolie?

Om inte, hur mycket behöver du?

Fått tipset här i tråden om att använda aluminiumtejp,vet ej hur pass bra det skyddar,dock borde det ju reflektera lite värme iallafall.
Jag skulle behöva till undre sido kåporna där de ligger närmast avgassystemet.
Kan du ordna nån typ av värmeskyddsfolie? ,hur tjock är den o bara till o klistra fast?.
 
R1 racer skrev:
Fått tipset här i tråden om att använda aluminiumtejp,vet ej hur pass bra det skyddar,dock borde det ju reflektera lite värme iallafall.
Jag skulle behöva till undre sido kåporna där de ligger närmast avgassystemet.
Kan du ordna nån typ av värmeskyddsfolie? ,hur tjock är den o bara till o klistra fast?.


Har samma problem, det känns som att blåset är väl nära plastkåpans insida och aluminiumtejp har fungerar utmärkt för mig. Är lite tjockare än vanlig aluminiumfolie som man har i köket.

Jag har ”aluminiumtejpat” och sedan har jag lagt ett tunt lager silikon i kanterna så att inte eventuell avfettning eller liknade kan kom in under och lösa limmet.

PM:a din adress så skickar jag en bit aluminiumtejp :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top