Världens starkaste 250-kubikare?

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
http://www.blocket.se/vi/12923180.htm?ca=3_s

"Hej jag har min cross till salu och de är en husqvarna wr250 -87 som är en fabrikstrimmad tror jag som ligger på 70 hästkrafter också sitter det ett avgasystem från en husqvarna wr400 som ger lite effekt..."

"allt utom tändplattan är bytt och jag har startat den och den gick mycke värre än alla 250 jag har kört för en vanlig 250 ligger på 55 hästar ungefär så du behöver bara byta tänplatta sen går den och tändplattan har ja kollat hur mycke den kostar och den kostar 1400kr de är billiga delar till den..."

Kan detta vara möjligt? 40 hk kan jag tänka mig, men 70? Inte fan ligger väl originalare på 55? Farsans 525:a ligger på 57 tror jag.

Hoppas jag lagt tråden på rätt ställe.

"jag säljer den bara för att ja måste ha pengar och tändplattan är inte bytt bara för att ja inte haft råd...

pris: ge mej ett lämpligt pris

eller så byter ja gärna mot en nyare 250 plus pengar imellan förstås :)"

Det är rätt intressant att han inte har några pengar och måste ha det, men ändå går det bra att bytta den mot en nyare och samtidigt lägga en slant, som han inte har? (!)

Det är rätt intressant att han inte har några pengar och måste ha det, men ändå går det bra att bytta den mot en nyare och samtidigt lägga en slant, som han inte har? (!)

Och varför byta om han redan har världens starkaste (och antagligen snabbaste) 250? =)

Husqvarnas större tvåtaktare gav inte så mycket effekt, emedan de satsade mer på vridmoment.
De motorer som hade "normal" trimningsgrad var de som låg runt 250cc.
Skulle tro att den ger 40-45kusar.
Hva angav aldrig någon effekt, men emedan jag var huskyfrälst tidigare (och lite fortfarande) så har man hört en del effektuppgifter. Både från förare och ödeshögare.
Den allmäna uppfattningen är att en 125a gav närmare 35häst i ett smalt register.
240 - 260 gav 40 häst i ett ganska brett register.
"Storkubikarna" gav 45 häst, med bra grunt i botten!
Inga siffror man säljer hojar på, men ack så sköna att köra!

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard