Världens sämsta läkemedel?

Ingel skrev:
2266917 men vafan! köpte en tub idag (gel för utvertes bruk.) Det är i stort sett enda gången jag köpt nån medicin i hela mitt liv och så läser man det här samma dag. har smörjt in ryggen 6 ggr sen 5-tiden och nu läser man på tuben max 4 ggr per dag. Men de här effektena gäller väl tabletterna antar jag?

Jag gick in på apoteket och frågade efter tigerbalsam men expediten sa att voltaren var bättre

Du kan vara fullständigt lugn såvida du inte smorde in hela tuben på en gång. Den enorma skräcken för att många mediciner kan påverka levern vid överdosering eller i kombination med alkoholintag är rätt obefogad. För att få bestående leverskador skall du överskrida maxdosen dagligen under lång tid gärna i kombination med ett par ordentliga fyllor.
Man skall tänka på att doseringen är avpassad för en genomsnittlig vuxen vilken även är vägd efter tant agda 42Kg med kass lever.

Givetvis skall man dock inte äta stora doser piller regelbundet såvida man inte är absolut tvungen.

Precis som Boris säger med gel så är ju absorbtionen MYCKET lägre och därmed risken att komma upp skadliga doser mindre, men det som orsakar magsår/problemen händer mer via blodet än via errosion från tabletten i magsäcken.

Nursey skrev:
2267164 Precis som Boris säger med gel så är ju absorbtionen MYCKET lägre och därmed risken att komma upp skadliga doser mindre, men det som orsakar magsår/problemen händer mer via blodet än via errosion från tabletten i magsäcken.

Finns där alls medicin som "fräter" på magsäcken till den grad att det kan orsaka magsår?

Jösses såna små löjliga biverkningar.

Jag har käkat väldens farligaste läkemedel (flest dör av det) nu i sex år och tycker såna små biverkningar som du tar upp är löjliga. :7peta

Orkar du läsa biveerkningslistan klarar du sig utan medicin. Sillmjölk :lol

Fluffig skrev:
2267383 Jösses såna små löjliga biverkningar.

Jag har käkat väldens farligaste läkemedel (flest dör av det) nu i sex år och tycker såna små biverkningar som du tar upp är löjliga. :7peta

Orkar du läsa biveerkningslistan klarar du sig utan medicin. Sillmjölk :lol

Är bara nyfiken på vad det är för läkemedel... :7peta

i_fieL_good skrev:
2267093 Läs biverkningarna på malariatabletter... .

Ahh lite biverkningar och ni gråter som småpågar. Jag äter malariatabletter dagligen och inte klagar jag

*ynk ynk* :huvet

Kia skrev:
2267390 Är bara nyfiken på vad det är för läkemedel... :7peta

Förlåt glömde skriva

Waran - antikoagulationsmedel

Fluffig skrev:
2267383 Jag har käkat väldens farligaste läkemedel (flest dör av det) nu i sex år

Verkar ju gansa korkat om man ska vara helt ärlig. För övrigt, om du klarar att ta reda på sådan statistik är du dessutom frisk nog att klara dig utan läkemedel. :slicka

:hihi

Fluffig skrev:
2267392
Förlåt glömde skriva

Waran - antikoagulationsmedel

Vad behöver man antikoagulanter till vid din ålder, det brukar ju bara skrivas ut till äldre som har stor risk för proppar i hjärnan och till infarktpatienter?

Är vanligaste dödsorsaken blödningar pga överdosering eller är det blodproppar orsakade av all förfettning i kärlen släpper?

Markus skrev:
2267397 Verkar ju gansa korkat om man ska vara helt ärlig.

Passa dig var du sticker tungan man vet aldrig vad tanter som jag kan göra.

Tja jag hade gärna sluppit medicinen men alterativet är inte så trevligt så jag chansar på medicinen ett tag till. Man blir ju lite fegare med åren. :wiggle :wiggle

Boris JR skrev:
2267421 Vad behöver man antikoagulanter till vid din ålder, det brukar ju bara skrivas ut till äldre som har stor risk för proppar i hjärnan och till infarktpatienter?

Är vanligaste dödsorsaken blödningar pga överdosering eller är det blodproppar orsakade av all förfettning i kärlen släpper?

Tja efter att haft ett antal proppar i bla ben och lungor så tycker min läkare att det är ett bra alternativatt jag käkar råttgift. Sen är det inte alla som kan säga att de käkar ödla varje dag. :lol
Jag tror att den vanligaste dödsorskaen av Waran är att folk får okontrollerade blödningar som inte går att stoppa. Risken för detta ökar ju med ålder och sämre kärl.

Last edited:
Smart som man är så testade jag att ta 4 tiparol på en gång...blev ju inge skev när jag tog 1 :3freak. Efter 2 timmar kände jag fortfarande inte av nånting av 4 små piller..är jag omänsklig eller biter inte pillrena på alla människor :va

Jag vet receptet på världens bästa läkemedel.... som botar nästan allt... :tummenupp

Thundercat skrev:
2266601 Idrottsmän käkar voltaren som smågodis, så det kan väl inte vara så fruktansvärt farligt. :tungan
Fotbollsgrabbar :fakta

Jag själv har inte ätit piller ofta. Värsta jag hade var virus i kroppen och då bidde det en kur Kåvepenin(??), dock räckte det med halva kuren tyckte jag.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...