Världens fulaste hoj

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Art Deco håller.

Misslyckad asiatisk experimentell industridesign håller inte.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Art Deco håller.

Misslyckad asiatisk experimentell industridesign håller inte.

Japp, jag vet inte om BMW har något med den att göra föutom loggan, men med tanke på det fruktansvärt fula elskåpet med småhjul från BMW tidigare i tråden så är ju det här ett enormt lyft.
 

Styret_Larsson

Gubbsportnörd.
Gick med
18 Aug 2021
Hoj
Suzuktm
Av de som i dag är i masskalig produktion så faller mitt val på Yamaha MT och Honda Africa Twin (och egentligen samtliga adv-hojar…)
 

RallyJärnet

Sporthojsnörd
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW F800ST

b3bcb84e0030ad015199526d66f88734.jpg
65100d27718dfaa8f1b080c0c489ba8f.jpg
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Ja, försöker man sälja kakor för 140kkr/st så går man i konkurs...
(Kostar 105kkr på Cakes hemsida)

14 tusen hade jag kunnat ge, ny, i kartong, med garanti från Cake
14 är ändå lite snålt. Jag bjuder det dubbla men inte ett öre mer.
 
  • Haha
Reaktioner: GuW

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Måste vara något allvarligt fel på mig - har inget emot de inklädda hojarna från 80/90 (Paso, Morini Dart, BMW K1, Tesi o Buellen ovan). De har en egen unik stil, och jag skulle gärna äga en igen - haft en Paso. De är som ett tidsdokument och så udda att bara det gör dem värda att bevara (ingen som har en Morini Dart förresten???)
 
Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
FÖr min del vinner kakan priset som mest vidriga design. Det är snarare avsaknaden av design tror jag... Det ser ut som någon som mitt barndoms jags polares farsa knåpat ihop i garaget för att grabben ska ha något att leka med. Det låg en ganska fet stålbalk, lite rör, en batterilåda, ett cykelstyre och några förvuxna skottkärrehjul i ett hörn och skräpade. Ihop åkte allt med en fart och sedan på med vit hammarlack, för det fanns det en burk av i garaget.
Jag har inget emot hemmapulande, men att hemmapula och sedan sälja det kommersiellt som någonting proffsigt och dyrt, där går det bort för mig!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
FÖr min del vinner kakan priset som mest vidriga design. Det är snarare avsaknaden av design tror jag... Det ser ut som någon som mitt barndoms jags polares farsa knåpat ihop i garaget för att grabben ska ha något att leka med. Det låg en ganska fet stålbalk, lite rör, en batterilåda, ett cykelstyre och några förvuxna skottkärrehjul i ett hörn och skräpade. Ihop åkte allt med en fart och sedan på med vit hammarlack, för det fanns det en burk av i garaget.
Jag har inget emot hemmapulande, men att hemmapula och sedan sälja det kommersiellt som någonting proffsigt och dyrt, där går det bort för mig!

Min Polares farsa skulle skämmas att släppa ut ungen på något som såg ut sådär
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Min Polares farsa skulle skämmas att släppa ut ungen på något som såg ut sådär
Jag hade olika polare med olika farsor... Den mest händiga av dem byggde en motorcross av en motorsågsmotor, några kakliknande hjul, hemasvetsad tank och fjädring från en skrotad PW50. Den var snygg nog att ha kunnat säljas i butik. Men alla farsor var inte lika vassa´;).
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Personligen kan jag tycka att det verkar vara så att personer från generation X-Y-Z fått jobb som designers när man ser nysläppta skapelser, cake är vidrig och förtjänar inget annat än att smältas ner igen.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top