Världens billigaste hoj?

En liten jämförelse!

Tänk dig att du får äta hundskit gratis hur mycket du vill eller få betala och äta oxfilé. Vilket väljer du Betala för en bra hoj som ger mycket glädje och kvalitet eller få en ”nästan” gratis och ta konsekvenserna där efter???

Hellre hade jag i så fall köpt en begagnad 125 från tidigt 80-tal än en kineshoj.

Vargklippa
 
En liten jämförelse!

Tänk dig att du får äta hundskit gratis hur mycket du vill eller få betala och äta oxfilé. Vilket väljer du Betala för en bra hoj som ger mycket glädje och kvalitet eller få en ”nästan” gratis och ta konsekvenserna där efter???

Hellre hade jag i så fall köpt en begagnad 125 från tidigt 80-tal än en kineshoj.

Vargklippa



:D :D :D :D
 
En liten jämförelse!

Tänk dig att du får äta hundskit gratis hur mycket du vill eller få betala och äta oxfilé. Vilket väljer du Betala för en bra hoj som ger mycket glädje och kvalitet eller få en ”nästan” gratis och ta konsekvenserna där efter???

Hellre hade jag i så fall köpt en begagnad 125 från tidigt 80-tal än en kineshoj.

Vargklippa


Ja, eller läsa gratis kvasi-filosofiska muppinlägg på ett internetforum, eller betala för en bok eller en tidsskrift och läsa något vettigt och tänkvärt:tummenupp
 
För att det syns bättre när man tänker stanna eller bromsa såklart.

Väldigt vanligt på asiatiska hojar. I Asien.

Låter rätt fånigt, varför inte ha några extra bromsljus istället? :va

en polare hade ne såndär fast soprtmoddelen förmodligen samma skit fast en mindre motor..

läskit när han bromasde i korsningar osv..

sämmre hoj får man leta efter..

Hehe kan förstå det :tummenupp Folk måste tro att man fått något fel på hojen :gnissla
 
För att det syns bättre när man tänker stanna eller bromsa såklart.

Väldigt vanligt på asiatiska hojar. I Asien.

Vissa bilar funkar så också, vi har en Renault Megane (2004) och vid kraftiga inbromsningar så aktiveras varningsblinkersen temporärt.
 
Kanske inte så kul med 250cc, men det kan ju bli intressant när kineserna inser att dom skall producera större hojar till västvärlden.
Typ en Marauder eller en Dragstar 750/800 eller vad dom nu ligger på för kubik för kanske 30.000skr!!
Kvaliten behöver man nog inte vara så orolig för, Kineserna är idag mycket kvalitetsmedvetna och många av fabrikerna är samma som leverar till dom stora märken.
Titta på utvecklingen av japanska hojar, tidigt 70-tal var dom helt ointressanta och i slute av 70-talet dominerade dom marknaden.
 
Skulle vara perfekt för flickvännen som tar MC. Hon har aldrig tidigare kört moppe/mc och vad kan då vara bättre än en billig maskin som man inte behöver vara så rädd för att köra sönder.. Blir ju inte någon JÄTTE fart så fort man pillar på gasen heller. Kanske inte lika "läskit" :D
 
Om nu kineserna kan åstadkomma en hel (visserligen halvtaskig) hoj för 13.000, hur kan det då komma sig att man inte kan åstadkomma slip-ons för 500 spänn?
 
det är som med de flesta sakerna; det är tillbehören som kostar slantar och alla vill ju ha nya, coola, fräsiga etc etc tillbehör...


Om nu kineserna kan åstadkomma en hel (visserligen halvtaskig) hoj för 13.000, hur kan det då komma sig att man inte kan åstadkomma slip-ons för 500 spänn?
 
Om nu kineserna kan åstadkomma en hel (visserligen halvtaskig) hoj för 13.000, hur kan det då komma sig att man inte kan åstadkomma slip-ons för 500 spänn?

för att de finns mer HK å hämta ut ett slip-on än ur hela den där budjet cykeln :D
 
Om nu kineserna kan åstadkomma en hel (visserligen halvtaskig) hoj för 13.000, hur kan det då komma sig att man inte kan åstadkomma slip-ons för 500 spänn?


Det kan de, och de gör de. Bara det att de kostar 1.500,- sen i Svenska butiker. Eller utländska.
 
haha vilken skönhet..

Nää, skulle inte ens köpa custom om den så kostade 10:-

det e ju fan 20(!) tuggummin! :tummenupp
 
för att de finns mer HK å hämta ut ett slip-on än ur hela den där budjet cykeln :D

Det har du rätt i, men nog tror jag att utvecklingskostnaden på ett bra slip-on ändå borde vara lägre än utvecklingskostnaden på en skitdålig hoj. :)

Tror dock att Bettskena har rätt... det handlar inte om tillverkningskostnad eller utvecklingskostnad, det handlar om att ta ut pengar av oss för att det går att göra det.

Edit: Chronic, jag tror du slår huvudet på spiken. Det är det jag misstänker, att Leo Vince och annat tillverkas i Kina för spottstyvers egentligen.
 
Last edited:
så är det och det kallas för 'tillväxtekonomi' (by the way det som fuckar upp vår planet)...

Tror dock att Bettskena har rätt... det handlar inte om tillverkningskostnad eller utvecklingskostnad, det handlar om att ta ut pengar av oss för att det går att göra det.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top