Världens bästa rakapparat

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Jag är trött på hyvlar, tar för mycket tid. :trött
Vilka modeller är bra? Vill ha en med ett rakt huvud, dvs inte 3 små skärhuvuden.

Bäst som i billig eller bäst som i dyr?
Braun Cruzer3 har jag, den bästa jag har testat för under 1200:-, denna kostade typ 900:- eller nåt sånt. Bra batteritid, rakar nära huden, bra trimmer och medföljade trimmer-tillbehör. Snabbladdad, full efter ca 20 minuter och det räcker ca 3 veckor för mig, rakar var tredje dag men inte så grov hårväxt att snacka om. Extremt skön att hålla i, något jag värderar högt när man använder trimmern i duschen på andra ställen på kroppen (Inte detta --> :arsele )
Just ja, den är vatten"tålig" men den fungerar fortfarande fast jag kör den under rinnande vatten. Enligt säljaren var den inte vattentät utan bara tålig som sagt... Lätt att göra ren, man behöver inte de där "självrengörande" som ändå inte fungerar speciellt bra.

Dee_cati skrev:
2452533 Bäst som i billig eller bäst som i dyr?
Braun Cruzer3 har jag, den bästa jag har testat för under 1200

Under 1200? :6surkart Jaha är dom så dyra minsann. Kan betala om man får valuta för pengarna. Ska spana in den :tummenupp

Som sagt, bara köp! Jag tror inte du hittar bättre för pengarna och jag kollade verkligen när jag skulle köpa och denna klickade direkt. Min har hållt i snart 2 år och då är ju 700:- typ lika mycket om inte mindre som man lägger ut på blad till mach3:an under den tiden.

Hur pass nära tar de egentligen? Min skäggväxt har tilltagit nåt enormt de senaste månaderna. Jag måste raka mig varje dag för att se fräsch ut i ansiktet. Speciellt överläppen, där måste det rakas mothårs då jag har väldigt mörkt hår som syns tydligt. Börjar bli trött på att hyvla sönder ansiktet, tar en sån apparat tillräckligt nära för mitt ändamål?

Jag har denna, Philips HQ9160, den är mycket bra, jag har haft min i 1 år. Jag är mycket nöjd, den är väldigt skonsam och tar lika nära som en hyvel.
http://se.pricerunner.com/personal-care/mens-shavers/532085/prices#
:tummenupp
9160.jpg

Stryk denna mot kinden när du rakar dig. Stå helst på verandan eller i fönstret så folk kan se dig. Funkar skitbra! :tummenupp

dildo.jpg

General E skrev:
2452508
Vilka modeller är bra? Vill ha en med ett rakt huvud, dvs inte 3 små skärhuvuden.

Den är inte billig men dyr. Däremot är den väldigt bra. Med rengöringstationen slipper man dessutom en massa utslag som beror på skitiga skärhuvuden/hyvlar. Satsa på tysk kvalité. :tummenupp

360135.jpg

Mr Lang skrev:
2453171 Men den där Braun är ju dyr...

Ja, precis som jag skrev! :mattias

Mach 3 är dyrare än blåvitts engångshyvlar och även där är valet enkelt!

Mitt nylle är värt det bästa. Den där braunen kostar som 2-3 krogbesök men håller många år och gör att du ser finfin ut när du väl besöker krogen istället för att komma flammig, inflamerad med skärssår och små papperstussar.

korvgubbe skrev:
2452949 Den är inte billig men dyr. Däremot är den väldigt bra. Med rengöringstationen slipper man dessutom en massa utslag som beror på skitiga skärhuvuden/hyvlar. Satsa på tysk kvalité. :tummenupp

360135.jpg
Hade en sån innan. Passade inte mitt ansikte alls. Den kom inte åt på alla ställen. Var tvungen att köra med hyvel efter!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8