Världens bästa Ragnar

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Skulle åka Sthlmssnurren idag och mötte upp en kompis i Täby på Statoil vid Täbygalopp vid 08:45, skulle bara tanka och sedan dra vidare till Åkersberga. När det var dax att åka därifrån så startade in polaren hoj, och den lät väldigt illa när man försökte starta. Efter mycket om och men så gick den igång, men samma visa så fort den stängdes av. Vi beslöt oss då för att åka till Lelles i Uppsala där den är inköpt då det är garanti kvar.

Där konstaterade Ragnar (världens bästa meck) att hojjen råkat ut för ett mindre ras, en kugg från startmotorn hade lossnat och raserat det mesta i "tändsystemet", alltså svänghjul och allt runt om kring var mest smulor.

Han hade egentligen inte tid i verkstaden förrens om 2 veckor, men snäll som han var så tog han tag i det på plats, och 4,5 timme senare (1,5 timmes övertid för ölsugne och 2 barnsföräldern Ragnar) så var alla delar bytta och hojjen som ny. SICKEN GRYM KILLE !!!!

Jag har aldrig varit med om något liknande och nästa hoj inköps på Lelles garanterat.

Summa sumarum: Trist att missa snurren (men det kommer väl flera), grymt skönt att polarens hoj är fixat och inte resten av hans säsong förstörd.

Reb0

(Postat i Stockholmsnurren-tråden, men tyckte att det förtjänade en egen)

RebelZero skrev:
Han hade egentligen inte tid i verkstaden förrens om 2 veckor, men snäll som han var så tog han tag i det på plats, och 4,5 timme senare (1,5 timmes övertid för ölsugne och 2 barnsföräldern Ragnar) så var alla delar bytta och hojjen som ny. SICKEN GRYM KILLE !!!!

Dessvärre tycks Lelles (eller KTM o verkstaden) i mångt och mycket vara just Ragnar. När ragnar är upptagen händer inte så mycket mer med annat än just det han själv gör, dvs lååånga väntertider på att få saker fixade. De borde anställa fler duktiga mekaniker samt lära sig konsten att delegera jobb.

Jocke W skrev:
Ragnar e bäst helt enkelt :tummenupp

Det som imponerade mig mest var att trots att han hade 1000 saker att göra och var grymt stressad så var han supertrevlig hela tiden och skojja och snackade skit. Fler såna personer i samhället. :banana :banana

Reb0

Ibland tycker jag fan nästan synd om den karln. Alltid fullt upp, ringer i telefonen hela tiden men ändå är han som ovan sagts trevlig och serviceminded. :)

Plåtniklas skrev:
Ibland tycker jag fan nästan synd om den karln. Alltid fullt upp, ringer i telefonen hela tiden men ändå är han som ovan sagts trevlig och serviceminded. :)

Ja, att han inte är mer sönderstressad än han är - är inget mindre än ett mirakel! Långa arbetsdagar och mycket spring och telefonerande, men knappast med så bra lön som han förtjänar.

RebelZero skrev:
Det som imponerade mig mest var att trots att han hade 1000 saker att göra och var grymt stressad så var han supertrevlig hela tiden och skojja och snackade skit. Fler såna personer i samhället. :banana :banana

Reb0

Han verkar inte riktigt kunna säga nej när han borde. Stackarn lär väl inte ha nått privatliv. Grym är han i vilket fall.

Fast de lär ju göra något åt deras ordersystem....de tar ju evigheter att få hem nått till butiken. :tomten

De säger att de tar ca: 3-4 dagar när man lägger ordern men det slår aldrig fel att de där dagar plockar ut sin motsvarighet i veckor....nää skärpning snart annars har de ju knappast några kunder kvar.

Nog för att det är ett he-te att få tag på honom per telefon, men man måste säga att det är en av sveriges mest kunniga personer när det gäller KTM. Trevlig som få dessutom :tummenupp

Drifter skrev:
Nog för att det är ett he-te att få tag på honom per telefon, men man måste säga att det är en av sveriges mest kunniga personer när det gäller KTM. Trevlig som få dessutom :tummenupp
Ragnar 'e kung! :Bugar Och dessutom JÄVLIGT trevlig! Och att han mycket om "Briggsarna" (KTM) är ju bara för att de går ju sönder hela tiden :7peta :hihi :lol

Ragnar är trevlig, men seriöst dom får antälla någon till som kan KTM. Han gör ju allt. Jag tycker allt blir halvdant (tidsmässigt). Jag är extremt besviken på Lelles och har bestämt mig för att inte lägg en enda krona till på dom.

Last edited:
Ragnar hänger väl här på sporthoj också??

Riktigt trevlig kille. Jag handlar lätt av honom igen

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...