Värdering

Linus Hultman

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2018
Ort
Falkenberg
Hoj
Suzuki RG 125
Tjena! Jag har en 1991 Suzuki rg 125 gamma som troligtvis ska säljas men jag har ingen aning om vad den är värd? Ny besiktigad, fungerar väl, mångmilare
 
Precis; Vurpad, sned och sprucken = Bortskänkes mot avhämtning.

Men, en prydlig orginalhoj där allt funkar och som är utan den patina ett 20-tal 16-åringar kan ha lämnat genom åren, för en sån hoj skulle jag utan att skämmas betala femton papp. Lätt! :tungan
 
Precis; Vurpad, sned och sprucken = Bortskänkes mot avhämtning.

Men, en prydlig orginalhoj där allt funkar och som är utan den patina ett 20-tal 16-åringar kan ha lämnat genom åren, för en sån hoj skulle jag utan att skämmas betala femton papp. Lätt! :tungan
Det står ju att den är "Ny besiktigad, fungerar väl, mångmilare", det tolkar jag som absolut nyskick, den är ju ny, och dessutom besiktigad :hihi
 
1991 är väl inte direkt "ny" va?
Skulle mer säga gammal besiktigad, fungerar väl, mångmilare.
Fast den kan vara i nyskick, hur funkar det med mångmilare?
 
Det är bra grabbar, fortsätt hacka på de få 125-åkare som besöker forumet så kan ni tryggt återgå till att ondgöra er över forumdöden sedan...

Till TS: Kolla Blocket efter motsvarande hojar. De som ligger kvar efter en vecka har för högt pris. Generellt är äldre 125or rätt skabbiga och inte värda särskilt mycket men i riktigt bra orginalskick drar de en äldre publik som har gott om deg.
 
Det är bra grabbar, fortsätt hacka på de få 125-åkare som besöker forumet så kan ni tryggt återgå till att ondgöra er över forumdöden sedan...
.

He he, lite humor får man stå ut med när man besöker detta forum.

Men som sagt, du gav ett bra tips. Kolla på blocket för att få en uppfattning om prisbild.
Sen så är tyvärr hojen aldrig värd så mycket som man själv brukar tro.

Dessutom så har TS problemet att dagens ungdomar med Lätt MC inte får köra denna modell då effekten överstiger 11 kW (Max 16,5 kW) så det är bara vi gamla rävar med villkor 79.05 som får framföra den på väg och det kan begränsa kundkretsen.
 
He he, lite humor får man stå ut med när man besöker detta forum.

Men som sagt, du gav ett bra tips. Kolla på blocket för att få en uppfattning om prisbild.
Sen så är tyvärr hojen aldrig värd så mycket som man själv brukar tro.

Dessutom så har TS problemet att dagens ungdomar med Lätt MC inte får köra denna modell då effekten överstiger 11 kW (Max 16,5 kW) så det är bara vi gamla rävar med villkor 79.05 som får framföra den på väg och det kan begränsa kundkretsen.

Hur vet du vilken effekt TS hoj är reggad på..?
Så gott som alla 125cc tvåtaktare i Sverige är reggade som 11kw just för att kunna köras med ett A1 kort..
Att majoriteten av dessa är avstrypta för längesen spelar ingen roll, sålänge det står 11kw i papperna.
 
Hur vet du vilken effekt TS hoj är reggad på..?
Så gott som alla 125cc tvåtaktare i Sverige är reggade som 11kw just för att kunna köras med ett A1 kort..
Att majoriteten av dessa är avstrypta för längesen spelar ingen roll, sålänge det står 11kw i papperna.

Tja, jag utgick kanske felaktigt att den inte var omregistrerad med strypning. :3freak
Tänkte att det inte var någon som gjorde det för en 18 år gammal raket då den bör varit till åren när 11 kW kravet kom.
 
He he, lite humor får man stå ut med när man besöker detta forum.

Men som sagt, du gav ett bra tips. Kolla på blocket för att få en uppfattning om prisbild.
Sen så är tyvärr hojen aldrig värd så mycket som man själv brukar tro.

Dessutom så har TS problemet att dagens ungdomar med Lätt MC inte får köra denna modell då effekten överstiger 11 kW (Max 16,5 kW) så det är bara vi gamla rävar med villkor 79.05 som får framföra den på väg och det kan begränsa kundkretsen.


"Kundkretsen" är ju just dom åldringar dom antingen hade en sådan hoj som ung, eller drömde om en RG när dom harvade runt på en GP.
Dagens 16-åringar vill inte ha en RG, eller ens en ny 11kW-hoj. Fan, dom vill ju inte ens ha moppe ens om dom får den.



@ TS
Nyckeln är originalskick - eller i vart fall så nära som möjligt.
Tvätta, putsa och polera även om det känns underligt på en gamma(l) och rent av lite sliten hoj.
Det underlättar försäljning.

Att försöka lacka, modernisera och bygga om sänker bara värdet.
Lycka till, och jag hoppas att du hunnit ha mycket kul med din RG innan du säljer den.

Om 15 år kommer du börja göra sökningar i Bilregistret och fundera på att kanske försöka köpa tillbaka den igen...
 
Last edited:
Ja jag har haft väldigt kul, köpte den när jag var 17 och har haft den nu i ett år men ska in i lumpen om en månad och vara borta i 11 månader och jag tycker att en motorcykel har man för att den ska köras så nu när jag har haft mitt kul med den så finns det nog någon som skulle ha lika kul.

Tack så mycket för tipsen, det uppskattas STORT!! :)
 
Ja jag har haft väldigt kul, köpte den när jag var 17 och har haft den nu i ett år men ska in i lumpen om en månad och vara borta i 11 månader och jag tycker att en motorcykel har man för att den ska köras så nu när jag har haft mitt kul med den så finns det nog någon som skulle ha lika kul.

Tack så mycket för tipsen, det uppskattas STORT!! :)
2 gånger bra där :tummenupp Fixa A2 så att du kan fortsätta ha kul när du har muckat, och, fortsätt häng här ;)
 
Tja, jag utgick kanske felaktigt att den inte var omregistrerad med strypning. :3freak
Tänkte att det inte var någon som gjorde det för en 18 år gammal raket då den bör varit till åren när 11 kW kravet kom.
11kW blev till på 80-talet och hojen är från -91 så den är nästan garanterat reggad på 11kW.
 
11kW blev till på 80-talet och hojen är från -91 så den är nästan garanterat reggad på 11kW.

Jag tog lätt mc i slutet av - 80 talet (-89) och då var inte 11 Kw ett krav ;)
Dock så missade jag automatisk uppgradering till tung mc med ett år :(
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top