Värdering av skivor

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Har kommit över ett gäng gamla LPskivor. De flesta är öppnade och spelade en gång men jag har även två inplastade ABBA skivor. Vad jag vet så ska dessa vara hyffsat värda för en samlare. Men vart ska man vända sig om man vill veta värdet, kanske tom finns någon på forumet som har ett hum?

//S
 
SVooSh skrev:
Har kommit över ett gäng gamla LPskivor. De flesta är öppnade och spelade en gång men jag har även två inplastade ABBA skivor. Vad jag vet så ska dessa vara hyffsat värda för en samlare. Men vart ska man vända sig om man vill veta värdet, kanske tom finns någon på forumet som har ett hum?

//S

Tillgång och efterfrågan, ABBA-skivor lär inte vara värda mycket då de finns i sjuka mängder, om det inte är riktiga rariteter förstås, då kan de å andra sidan vara värda en hel del.

"Vanliga" ABBA-LP kan jag köpa nere hos begagnathandlaren för en femtilapp ungefär, så det är där värdet ligger skulle jag tro.
 
Chris Ash skrev:
Tillgång och efterfrågan, ABBA-skivor lär inte vara värda mycket då de finns i sjuka mängder, om det inte är riktiga rariteter förstås, då kan de å andra sidan vara värda en hel del.

"Vanliga" ABBA-LP kan jag köpa nere hos begagnathandlaren för en femtilapp ungefär, så det är där värdet ligger skulle jag tro.


Jo självklart. Men i detta fall är dom fortfarande inplastade, och alltså ospelade.
 
SVooSh skrev:
Jo självklart. Men i detta fall är dom fortfarande inplastade, och alltså ospelade.
Som sagts, de trycktes i enomt stora mängder så storkovan är det inte frågan om. Inplastade gamla skivor är ju tyvärr ofta skeva också, så största anledningen att köpa dom är just som samlingsobjekt.
 
mb skrev:
Kräng dom här.

http://www.skivstallet.nu

Själv tycker jag dock att det är synd att sälja LP-skivor. Dom ska man vara snäll mot :)

Tack där ska jag kika.
Har egentligen inga planer på att sälja bort dom. Men det är folk ikring mig som fått syn på dom inplastade plattorna och har då sagt att dom är ganska bra värda för en samlare. Så lite nyfiken blir man ju alltid.
 
SVooSh skrev:
Tack där ska jag kika.
Har egentligen inga planer på att sälja bort dom. Men det är folk ikring mig som fått syn på dom inplastade plattorna och har då sagt att dom är ganska bra värda för en samlare. Så lite nyfiken blir man ju alltid.
Jag har gett 100-150 spänn för ospelade Pink Floyd-skivor så ungefär där ligger priset om det inte är något speciellt med plattorna. 2-300 kanske om du har ett jävla flyt. Ifall det är någon raritet det är frågan om så stiger dock priset snabbt.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top