Värdering av r6or?

frankan

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
r6 -99
Försöker skapa mig en uppfattning om vad jag kan få för min egna r6a -99 när jag tänkt sälja den senare i sommar och blir inte riktigt klok när jag studerar de annonser som ligger ute. Får dessa människor som begär 45 papp för en hoj som gått 4000 plus verkligen den såld (annonser av denna typ försvinner ändå relativt fort)?

Då jag gärna vill göra en snabb och smidig affär, helst utan att skaffa mig alldeles för många telefonvänner undrar jag lite vad de insatta här på Sh tror jag kan begära för min r6a.

Det är som sagt en 99a, den röd-vit-svarta färgen. I mycket bra skick med totalt tre fyra repor på en kåpa efter stövlarna när man klivit av.
1800 mil
Sprillans däck
Nya vätskor överallt
Miniblinkers
Slip-on av okänt märke (orginal medföljer ej)
Singelcuts
Ej bankörd eller lagd.
Besiktigad till och med mars 2011.

Last edited:
Sålde min R6a årsmod -01 men i övrig ungefär samma skick som din för 42k förra sommaren så kanske 37-38? Är bara en spontan känsla har ingen koll på marknaden nu då jag bestämde mig för ett år på KTM istället...

Köpte min med liknande förutsättningar förra sensommaren..

Det är som sagt en 99a, den röd-vit-svarta färgen.
Slip-on av okänt märke (helsystem medföljer)
Ej bankörd eller lagd.
Nybesiktigad vid köptillfälle (dvs 2011 nästa gång)
2400mil på mätaren

Ja gav 35k för hojen samt 3 extra för helsystem.. Så nån stans runt 36-38 kanske?

Begär 45 för den och låt nån glad själ pruta ner den lite såfall. Varför lägga ut den så mkt billigare än de andra om du nu tror de blir sålda för de priserna. Det är väl ingen välgörenhet du sysslar med, klart du ska försöka få ut så mkt det går för den.

Försöka att få ut så mycket som möjligt förstör marknaden.. för när det är din tur att köpa hoj så är det någon annan som försöker få ut så mycket som möjligt och man själv klagar på att det är så dyrt ! som att skjuta sig själv i foten..

Till rätt pris blir grejerna sålda direkt.. Vad som är är rätt pris beror la på skick osv osv.
Sedan att en ev. köpare prutar får man leva med..

Försöka att få ut så mycket som möjligt förstör marknaden.. för när det är din tur att köpa hoj så är det någon annan som försöker få ut så mycket som möjligt och man själv klagar på att det är så dyrt ! som att skjuta sig själv i foten..

Till rätt pris blir grejerna sålda direkt.. Vad som är är rätt pris beror la på skick osv osv.
Sedan att en ev. köpare prutar får man leva med..

Så när du säljer något gör du det långt under marknadspris bara för att du är "rädd" att förstöra marknaden?! :va:rolleyes: Säg till mig först nästa gång du ska sälja något :tummenupp:D

köpte en 00:a R6 med 2000mil på mätarn för 42k 2007 och sålde den för 41k 2008 med 3000 mil på mätarn, tycker själv att priset ligger 10k för högt vid både köp och sälj men då låg jag ändå billigast på blocket bland dessa modeller...

tycker du ska lägga dig runt 37-38 så blir du av med den smidigt tror jag.

Så när du säljer något gör du det långt under marknadspris bara för att du är "rädd" att förstöra marknaden?! :va:rolleyes: Säg till mig först nästa gång du ska sälja något :tummenupp:D

nopp,säljer grejerna för vad det är värt..!
och då blir det sålt relativt fort utan en massa spring,tjat och slöseri med tid..
Min tid är dyrbar, varför slösa bort den ?

ex: sålde min xt660x förra säsongen. 35000:- första personen som kom tog den då alla andra låg på 40-45, de är nog inte såld än idag.
de extra tusen jag möjligtvis kunde ha fått arbetade jag in på jobbet..
enkelt va..:tummenupp

men klart, kan man få ut det man begär ser jag inga problem med, alla tycker vi om pengar :yoparty men klaga inte sedan att det är så dyrt :krama

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back