Värdering av mc

Bjarras

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
Yamaha Warrior
Tjenare,

En bekant sen 30 år tillbaka har nyligen gått bort och nu har hans änka bett mig hjälpa till att sälja deras mc som dom haft i 20 år. Problemet är bara att jag måste försöka lista ut vad den kan vara värd men det finns inga på t.ex. Blocket att jämföra med.

Det är en Honda GL 1000 K3, första generationens Guldvinge, i gott skick. Endast 4500 mil.

Om någon vet var man skulle kunna värdera den någonstans så vore det tacksamt att få veta.

/ Bjarras

Här är ett bra ställe!

Dessutom brukar det finnas några på blocket trots allt.

De brukar ligga ute för runt 25.000,- men köpkretsen är ganska begränsad, så det kan ta ett par månader.

Jag skrev ett inlägg på GWCS med samma frågeställning och får se vad de har att säga.
Troligtvis är den värd 20-40k skulle jag tro, låg en -81 på blocket nyss för 35k och den försvann så nån stans i den trakten bör den husera kan jag tänka mig.

Jag beklagar din bekants bortgång.
Lycka till med Guldvingen!

Ta ett gäng med kort på den och gå till Hondacenter i GBG. Dom borde väl kunna ge en ungefärlig värdering av vad dom skulle byta in den för och vad dom sedan skulle sälja den för.

Tack för alla tips, nu har jag lite att gå på. Jag ska kolla på den och ta bilder samt gå igenom alla papper som finns på den till helgen så man kan få en så bra uppfattning som möjligt.

Ägaren var mekaniker och han tog väl hand om den. Vore roligt om någon likasinnad kunde ta över.

Med vänlig hälsning Bjarras

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...