Värdera gammal soffa?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag och tjejen ska troligtvis flytta från våra 4 rum och kök till 3 rum och kök och då kommer vi få göra oss av med lite möbler :(

Det som åker först är en gammal fin soffa, men jag skulle vilja veta om det finns något värde i den alls eller om man bara ska skicka iväg skiten? Jag har fått den så jag har ingen koll på vad såna kostar.

Nån här som vet vart man kan vända sig för att få ett värde på den, eller vad det är för soffa för den delen? Enda jag vet är att den har stått på stadshotellet i sthlm sen den var ny nån gång för länge sen, och jag har inte sett någon lapp under den eller dylikt.

Bild på åbäket som väger minst 100kg och förstörde halva min trapp när den skulle upp i lägenheten:

Bifogat

• soffa.jpg
    soffa.jpg
    134 KB · Visningar: 468
Den ser ju ut som om den skulle kunna ha någon form av antikvärde. Tyvärr brukar saker dock inte vara värda lika mycket som man hoppas på men jag tycker inte du ska slänga den. Det finns säkerligen någon som har ett hem där en sådan soffa passar in och som gladeligen vill köpa den. Har ni ingen auktionskammare eller likande där du bor? De skulle säkert kunna hjälpa dig att värdera den så att du inte säljer den för billigt av ren okunnighet.

Den ser ju ut som om den skulle kunna ha någon form av antikvärde. Tyvärr brukar saker dock inte vara värda lika mycket som man hoppas på men jag tycker inte du ska slänga den. Det finns säkerligen någon som har ett hem där en sådan soffa passar in och som gladeligen vill köpa den. Har ni ingen auktionskammare eller likande där du bor? De skulle säkert kunna hjälpa dig att värdera den så att du inte säljer den för billigt av ren okunnighet.

Säkerligen finns det nåt sånt, men jag tänkte att det låter mycket enklare att bara maila en bild till någon och få ett svar :D
Har hört mig för inom familjen men ingen där vill ha den. Jag skulle gärna behålla den men med ytterligare 3 soffor utöver denna så blir det svårt att knöla in den på 100kvm bland allt annat bråte vi har :död

Tack Sportbike, jag prövar skicka en bild till dem så får vi se om man får nåt svar :tummenupp

Edit/ De hade en mailadress just för värdering av liknande föremål så nu är ett mail skickat, bara invänta svar då. Bara jag slipper bära ner skiten så är jag nöjd, allt annat är ett plus :)

Last edited:
Hmm, det låter ju faktiskt ganska så vettigt. För 2170:- så är den din, då kan du göra en hacka på den :tummenupp

Hmm, det låter ju faktiskt ganska så vettigt. För 2170:- så är den din, då kan du göra en hacka på den :tummenupp

Nu blev det missförstånd, jag vill inte ha den. :gnissla

Med tanke på vad som skrivits tidigare i tråden har det, med största sannolikhet, utövats sexuella lekar i soffan så du får gott behålla den. :brinnerup

Om det inte har utövats sexuella lekar i en soffa så har den varit ganska så värdelös, för vad ska du annars ha en soffa till?

En soffa med ett förflutet på ett stadshotell kan aldrig vara oskyldig. Den där soffan har nog sett mer action än de flesta på det här forumet.

En soffa med ett förflutet på ett stadshotell kan aldrig vara oskyldig. Den där soffan har nog sett mer action än de flesta på det här forumet.

Haha, jag antar att det har blivit en hel del sexuella aktiviteter i FOAJÈN på stadshotellet :brinnerup
Iofs, jag har själv varit inblandad i snuskiga sammankomster på allmänna platser på hotell så det är väl inte så långt från sanningen kanske :näsblod

Men den är fläckfri :tummenupp

Tyvärr tror jag inte att den är värd något. En sådan soffa är säkert svår att sälja dessutom. Lägg ut den för 500 kr på Blocket och håll tummarna.

Helt hopplöst tror jag inte det är att bli av med den. Börjar bli modernt att man mitt i ett stilrent och ganska cleant rum slänger in någon form av rockoko/barock/nån sån möbel för att bryta av.

Haha, vad är det för jävla påhopp på min soffa :D
Jag kan inte svara för tidigare ägare men i min ägo så har den enda levande varelsen som använt soffan varit en kastrerad hankatt på 10 år. Den är för hård för att knulla i, man har det skönare på ett betonggolv tror jag :gnissla

Den är för hård för att knulla i, man har det skönare på ett betonggolv tror jag :gnissla

Undrar om de tänkte på det när de köpte den till stadshotellet?

"-Köp nu för fan inte något bekvämt, utan nåt man inte vill sitta i mer än nån minut. Du vet hur det var förra personalfesten, kemtvätten gick på en förmögenhet!"

Jag tycker du ska lägga ut den på blocket och förstärka dess tvivelaktiga historia. Ljug om att halva familjen Wahlgren har avlats fram i den eller nåt. :brynad

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul