Tjena alla glada SH-medlemmar! Är ny som medlem och tänkte att det är lika bra att starta en tråd direkt då jag har lite problem som jag vill ha era synpunkter på.
Tog kortet i våras och köpte i samband med detta min första hoj. Det är en X11 -01 som hade gått ca 700 mil. Den var (och är) i ett väldigt fin skick och all service är gjord som den ska.
Problemet är at jag fick inte med någon servicebok när jag köpte cykeln, för den förra ägaren hade "glömt" att lämna in den tillsammans med bågen och skulle skicka den snarast möjligt. Inga problem sa jag, bara jag får den så spelar det inget roll att jag inte har den nu. (Det var ju ändå 500 mil kvar till nästa service..)
Det gick någon vecka, men jag såg inte röken av någon bok. Slog inköpstället en signal och kollade om den var på gång. De "jagade" fortfarande den förra ägaren för att få den. Och så höll det på ett tag till säljaren ringde en dag och sa att eftersom det var lite problem att få in serviceboken så hade de ringt Honda för att få en ny, men då visade det sig att den var parallelimporterad så de kunde inte få en ny bok. Men de skulle naturligtvis fortsätta att jaga orginalboken. (Vart erbjuden att häva köpet eftersom de inte informerat mig om parallelimporten, men det är en annan historia.) Jag var fortfarande lugn eftersom det var långt kvar till 1 200 mil..
Sen nådde jag ju 1200 mil helt plötsligt. Beställde tid för service och jagade försäljaren så jag kunde få den där jävla boken innan jag skulle hämta hojen. Och eftersom jag skulle hämta hojen idag så skickade jag ett mail till chefen på företaget jag köpt bågen i förrgår, för att få lite fart på dem. Idag på morgonen ringde de..
Tyvärr, det finns ingen servicebok! Men de menar på att de spelar ingen roll då kvittona finna på all service (jag har dock bara på 600 och 1200 mils). Men som kompensation var de villiga att förlänga garantin med 1 år.
Så nu kommer frågan: Vad tycker ni att jag ska göra åt detta? Ska jag acceptera deras erbjudande? Är serviceboken så viktig när jag har kvittona?
Tog kortet i våras och köpte i samband med detta min första hoj. Det är en X11 -01 som hade gått ca 700 mil. Den var (och är) i ett väldigt fin skick och all service är gjord som den ska.
Problemet är at jag fick inte med någon servicebok när jag köpte cykeln, för den förra ägaren hade "glömt" att lämna in den tillsammans med bågen och skulle skicka den snarast möjligt. Inga problem sa jag, bara jag får den så spelar det inget roll att jag inte har den nu. (Det var ju ändå 500 mil kvar till nästa service..)
Det gick någon vecka, men jag såg inte röken av någon bok. Slog inköpstället en signal och kollade om den var på gång. De "jagade" fortfarande den förra ägaren för att få den. Och så höll det på ett tag till säljaren ringde en dag och sa att eftersom det var lite problem att få in serviceboken så hade de ringt Honda för att få en ny, men då visade det sig att den var parallelimporterad så de kunde inte få en ny bok. Men de skulle naturligtvis fortsätta att jaga orginalboken. (Vart erbjuden att häva köpet eftersom de inte informerat mig om parallelimporten, men det är en annan historia.) Jag var fortfarande lugn eftersom det var långt kvar till 1 200 mil..
Sen nådde jag ju 1200 mil helt plötsligt. Beställde tid för service och jagade försäljaren så jag kunde få den där jävla boken innan jag skulle hämta hojen. Och eftersom jag skulle hämta hojen idag så skickade jag ett mail till chefen på företaget jag köpt bågen i förrgår, för att få lite fart på dem. Idag på morgonen ringde de..
Tyvärr, det finns ingen servicebok! Men de menar på att de spelar ingen roll då kvittona finna på all service (jag har dock bara på 600 och 1200 mils). Men som kompensation var de villiga att förlänga garantin med 1 år.
Så nu kommer frågan: Vad tycker ni att jag ska göra åt detta? Ska jag acceptera deras erbjudande? Är serviceboken så viktig när jag har kvittona?