Värde på min hoj?

Farmer

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
kawa
HEjsan igen... jag ska inte sälja min bike men jag tänkte fråga er vad ni tror värdet i svenska kr ligger på, om någon ens har en aning... Har kollat på fler andra men dom var inte att gämföra i skick och så...

1906-m.jpg

Fakta:
ktm mx 250 år 1989
5vxl
56 hästar
keihin 38 mm förgasare
vattenkyld encylindrig 2 taktare

Nya saker:
kolv 2900:-
cylinder (begagnad i nyskick endast körd högst 5 h) 2700:-
insugs gummi 300:-
luftburks gummi 300:-
Boysen reed ventiler 600:-
gaswire 500:-
Styre (fmf 909)+ 909 handtag och hand protectors 900:-
avgasportskåpan 600:-
packningar i motor 1000:-
nyrenoverad vattenpump 150:-
elsystem (man kan koppla in lysen) 2400:-
kopplingskåpan (magnesium) 1300:-
nyrenoverad avgasventil 200:-
nyrenoverad kickaxel lite tid:- :)
3 st twin air luftfilter 450:-
kopplings handtag (komplett) 400:-
sadelöverdrag 1100:-
framskärm 299:-
lite dekaler 400:-
Nyrenoverade fälgar (roslagens mc) 1500:-

Nyrenoverade fotpinnar
+ lite andra småsaker säkert en 500:-

Övrigt: väldigt fina stötdämpare öhlins bak wp fram.. inställda efter tips..
fina bromsar! Går som en klocka!
inte körd så mycke högst en 50 h... stog bara o samlade dam från 1995 till i början av sommaren då jag köpte den... innan var den bara motionskörd.
SERVAD regelbundet med tändstifts byte, olje byte, luftfilter rengjort och bytt efter varje körning. Motorn ser ut som ny när man öpnnar den.
Fälgar från excel

:)

56 Hkr ?

Honda som har den värsta standard 250 cross pumpar ut 59 Hkr på vevaxeln och då är det årsmodell 2004... :rolleyes:

Det låter alltså jävligt mycket för en 89:a... :va

Busgrabb skrev:
56 Hkr ?

Honda som har den värsta standard 250 cross pumpar ut 59 Hkr på vevaxeln och då är det årsmodell 2004... :rolleyes:

jupp kan inte stämma

LeZZe skrev:
jupp kan inte stämma

Min CR125R -91 lämnar runt 40-42 på veven.

Men den är portad.

Kan tänka mig att en 250 -89a ligger på 46-48 på veven.

Min ligger på 35 original.

Solid snake skrev:
Min CR125R -91 lämnar runt 40-42 på veven.

Men den är portad.

Kan tänka mig att en 250 -89a ligger på 46-48 på veven.

Min ligger på 35 original.
Hur vet ni detta? Är den bänkad och du har räknat om effekten sedan eller?

jag har sprängskiss på den och hand bok och där i står att den har 53 horsepower men sen trode jag den skulle ha minst tre till iomed att den har arrow avgassytem portad cylinder, reedventilerna och 38 mm förgasare... original är förgasaren 37 mm .. min är inte borrad utan det är dåtidens värsting flatside förgasare...

De årets värsting som va honda: s 250 hade 58 hästar, Läste det i ett test från en gammal crosstidning från 89 där dom testade alla 250. även där i står det att min ligger på 53....

b955723922f74a1f82f5fc602fd7406f.jpg

JAJA som vanligt då hade jag inte helt rätt... :kocko men 52.3 är det original då.... i cross tidningen stod det 53...

Last edited:
En så pass gammal hoj i sånt fint skick bör du behålla, då den har större
värde för dig på så sätt (om den nu går bra och så) än att du skulle få ett par tusen för den om du säljer. Du får aldrig nå pengar för alla saker du gjort på den, så det är väll lika bra att köra med den tills delarna är slut...Skulle i princip få samma peng om du säljer den om ett år som i nuläget

Busgrabb skrev:
56 Hkr ?

Jo, men ni vet att alla siffror överdrivs rätt rejält av tillverkaren..men som sagt en gammal 250 har inte över 50hk, och en gammal 125 har garanterat inte över 40hk...Jag tänker inte känna mig besegrad förän jag ser bänkpapper på en orginal 90talare ... :3freak

Last edited:
jag skulle också gissa på att du får kanske 10-11 för den. tyvärr tror jag inte att du får mer fastän att den är så fin. en kompis köpte tex en honda cr 250 95'a för 13000 i klart bra skick nyligen. man får jävligt mycket för pengarna när man köper gamla fina crossar helt enkelt.

tycon1 skrev:
En så pass gammal hoj i sånt fint skick bör du behålla, då den har större
värde för dig på så sätt (om den nu går bra och så) än att du skulle få ett par tusen för den om du säljer. Du får aldrig nå pengar för alla saker du gjort på den, så det är väll lika bra att köra med den tills delarna är slut...Skulle i princip få samma peng om du säljer den om ett år som i nuläget

Jo, men ni vet att alla siffror överdrivs rätt rejält av tillverkaren..men som sagt en gammal 250 har inte över 50hk, och en gammal 125 har garanterat inte över 40hk...Jag tänker inte känna mig besegrad förän jag ser bänkpapper på en orginal 90talare ... :3freak

NEj sälja har jag inte tänkt på långa vägar... särskillt för att den är i så pass bra skick och att den går så bra, sen att jag inte kommer få det jag vill ha för den är en annan sak också....

ktm:s kvalitet var ju under all kritik under 80talet och början av 90..om du har båt så kan du ha den som ankare.

blom skrev:
ktm:s kvalitet var ju under all kritik under 80talet och början av 90..om du har båt så kan du ha den som ankare.

Jo jag vet... men jag gillar min hoj så man blir lika ledsen varje gång man får höra att man ska använda den till ankare, brasmaterial mm.. :död

Det som har gått framåt nå enormt från slutet på 80talet är fjädringen/väghållningen. Mer hästar än de 50-55 som finns är "tillräkligt" skulle jag tro att tillverkarna resonerar och har istället lagt krut på fjädringen, dä av den relativt lilla effekt stegringen som här beskrivs.

(kan ha fel, men så har jag fått det förklarat för mig)

Det ligger säkert en del sanning i det där men det gäller för flertalet av dagens hojar med. Så jävla illa är det inte om man är motionär. Brorsan har en sån och den går som tåget förutom att den är så jävla tung och har ett knepigt effektregister.

blom skrev:

Blip skrev:
Det ligger säkert en del sanning i det där men det gäller för flertalet av dagens hojar med. Så jävla illa är det inte om man är motionär. Brorsan har en sån och den går som tåget förutom att den är så jävla tung och har ett knepigt effektregister.

HAHA jo... det skumma är min väger 97kg polarens nya gas gas 125 väger 103kg : :3freak
Men fjädringen är grymt bra!!! Och den är jävligt rapp över hela registret inte nån större skillnad mot dagens vilket jag testat ett flertal av och trode det skulle va nå helt annat....Jag har heller inte känt av att den är tyngre än nå annat den är delvis också ganska lättkörd!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park