Värde ktm 625 smc och 660 smc?

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Hej, kollar efter ny hoj och då en 625 eller 660 smc. Båda från 05, helt original och i bra skick.

Finns inte många annonser att jämnföra priser mellan men vad för pris kan man sätta på en schysst original 625 och 660?

30 lät lite tycker jag men har egentligen ingen koll på dom priserna. Vad köpte du den för?

Ja det var kanske lite i underkant men det är jävligt hårt körda hojar och dom lever inte för alltid med "vanlig" service så jag tycker folk övervärderar sina hojar rätt hårt när dom vill ha 40 för dom.
köpte den för 32 oservad och med ogronal pipor. dock i otroligt fint skick rent estetiskt.

Last edited:
Jag sålde min 660 05a i somras för 30. nyservad,acrapipor ca 2000mil på mätaren och i kanonskick.

Det är väl ändå vid 3000 mil den stora servicen är där man öppnar upp motorn, rätt saftig är den också? Frågade min lokala KTM-handlare en snabbis bara i somras.

Hade lätt betalat 35.000 för en 660 -04a nyservad med original dämpare med 1200 mil på mätaren än 30k för en med -05a med 2000 mil..
Men det kanske bara är jag..

Jo juste, måste kolla hur långt dom gått så man slipper stora servicen..

Jo juste, måste kolla hur långt dom gått så man slipper stora servicen..

Slipper?

Du menar får ett ras istället....

Någon gång mellan 2000 och 4000 mil är det dags att öppna en LC4 motor och renovera för 15kkr. Hur långt beror på hur den körts och framförallt hur den skötts.

Jag menar inte att man slipper den men vore kul att få köra lite innan man ska börja plocka i motorn

Jag menar inte att man slipper den men vore kul att få köra lite innan man ska börja plocka i motorn

Jag tänker precis tvärt om. Köper hellre en där det är dags för renoveringen och prutar därmed stenhårt. Renoverar och sen vet jag att jag kan köra cykeln 3000mil utan att nojja...

Fast vet man att man bara skall köra några hundra mil innan man byter cykel igen kan man göra en smash and grab och köpa en cykel och inte göra ett skit och hoppas att den rullar...

Jag tänker precis tvärt om. Köper hellre en där det är dags för renoveringen och prutar därmed stenhårt. Renoverar och sen vet jag att jag kan köra cykeln 3000mil utan att nojja...

Fast vet man att man bara skall köra några hundra mil innan man byter cykel igen kan man göra en smash and grab och köpa en cykel och inte göra ett skit och hoppas att den rullar...

Jo de är sant

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...