Väntat 1 månad på tid för uppkörnig!

Om du kan få en tidigare tid som privatist:
Ring runt till olika handlare och hör om du kan hyra en hoj till uppkörningen. Brukar faktiskt kunna funka om dom bara har en hyggligt begagnad hoj inne, då de inte alltid ställer av hojarna mitt i säsongen eftersom dom räknar med att den ska ut igen snart :)

Annars kan du alltid hyra en ny, fast då kostar det förstås lite mer :rolleyes:

Den ska vara på över 700cc om du inte kör begränsat :mattias

Lycka till :tummenupp

Likadant för mig, ringt körskolan och tjatat i två veckors tid, först ville de inte ens boka en uppkörning åt mig då de tyckte att jag måste ta så mycket mer lektioner... inte för att jag behöver dem utan för att dom inte har fått se att jag kan det jag kan. lektionerna suger ju i allmänhet, 130min och 1260kr rinner iväg på att nöta nån skitgrej :mad:

men men iaf, jag ringde och tjatade på subban på kontoret varje dag till slut bokade hon en uppk åt mig, 23aug hehe (= ett tag kvar men vafan, det kan jag ta.

anledning till att jag inte bokar privat är för att jag känner att jag har större chans att lyckas med körskola bakom mig. om det stämmer eller inte vet jag inte men en magkänsla bara som jag håller mig till.

SkaD skrev:
2282589 Likadant för mig, ringt körskolan och tjatat i två veckors tid, först ville de inte ens boka en uppkörning åt mig då de tyckte att jag måste ta så mycket mer lektioner... inte för att jag behöver dem utan för att dom inte har fått se att jag kan det jag kan. lektionerna suger ju i allmänhet, 130min och 1260kr rinner iväg på att nöta nån skitgrej :mad:

men men iaf, jag ringde och tjatade på subban på kontoret varje dag till slut bokade hon en uppk åt mig, 23aug hehe (= ett tag kvar men vafan, det kan jag ta.

anledning till att jag inte bokar privat är för att jag känner att jag har större chans att lyckas med körskola bakom mig. om det stämmer eller inte vet jag inte men en magkänsla bara som jag håller mig till.

Jo det stämmer nog ganska bra att körskolans bokade uppkörningar är lättare att klara, dom lär vara petigare på privatister.

blä, klarade inte uppkörningen tyvärr, vart helt för stressad och försökte köra krypkörningen = kattastrof, blev liksom inget resultat alls.
den 16 augusti skulle jag köra upp på gideå flygplats, vart skulle du köra upp dsundelin?

aja, har ringt till körskolan så dom vet om det, och imorgon ska jag ringa vv, och försöka få en ny tid, fram tills dess, nöta nöta nöta nöta krypkörningen
(tills jag kan det så bra att om någon lyfter upp mig på en hoj mitt i natten så ska jag kunna köra banan utan att behöva vakna) :hihi

madman6 skrev:
2284106 blä, klarade inte uppkörningen tyvärr, vart helt för stressad och försökte köra krypkörningen = kattastrof, blev liksom inget resultat alls.
den 16 augusti skulle jag köra upp på gideå flygplats, vart skulle du köra upp dsundelin?

aja, har ringt till körskolan så dom vet om det, och imorgon ska jag ringa vv, och försöka få en ny tid, fram tills dess, nöta nöta nöta nöta krypkörningen
(tills jag kan det så bra att om någon lyfter upp mig på en hoj mitt i natten så ska jag kunna köra banan utan att behöva vakna) :hihi

Ah damn! det var ju synd! Har väntat på ditt inlägg idag för att se hur det gått för dig. Men bättre lycka nästa gång då, kanske var lite knivigt när du körde en cykel du inte provat förut.

Jag kommer köra upp här i Umeå. Verkar tungt att få tag på någon tid innan augusti nu iaf. Har ringt idag också för att se om det skett någon avbokning men icke. Vilken körskola går du på i Övik?

ja, det känns jobbigt, mest är jag sur på mig själv som inte höll huvudet kallt, kanske kanske om jag verkligen hade gjort allt jag kunnat så kanske det hade gått, men jag var stressad. :(
jag kör på öviks körskola,
tungt med tider säger du :( säg inte så, vad ska jag göra på min semester då?
hade ju tänkt att köra lite hoj.. :/ fan att man ska vara så klantig :mad:

dsundelin skrev:
2284271 Ah damn! det var ju synd! Har väntat på ditt inlägg idag för att se hur det gått för dig. Men bättre lycka nästa gång då, kanske var lite knivigt när du körde en cykel du inte provat förut.

Jag kommer köra upp här i Umeå. Verkar tungt att få tag på någon tid innan augusti nu iaf. Har ringt idag också för att se om det skett någon avbokning men icke. Vilken körskola går du på i Övik?

madman6 skrev:
2284354 ja, det känns jobbigt, mest är jag sur på mig själv som inte höll huvudet kallt, kanske kanske om jag verkligen hade gjort allt jag kunnat så kanske det hade gått, men jag var stressad. :(
jag kör på öviks körskola,
tungt med tider säger du :( säg inte så, vad ska jag göra på min semester då?
hade ju tänkt att köra lite hoj.. :/ fan att man ska vara så klantig :mad:

Ja men det är bara ta nya tag.
Jo det verkar tyvärr lite dåligt med tider, nu minns jag inte tidigaste privatisttiden i övik men den tror jag var någongång runt 20 augusti. Så närmaste är nog den du har på körskolan 16 augusti. Lär ju bli då för mig också, känns jävligt tungt. Vi är ju inne i mitten av augusti då, hur mycket hoj säsong är kvar här upp då..! Inte mycket!

bli inte ledsen nu dsundelin, men jag har fått tid den 13/7 i umeå ;) :banana :banana
alltså en vecka ;) tro om jag ska öva tills dess :D hehe

dsundelin skrev:
2284742 Ja men det är bara ta nya tag.
Jo det verkar tyvärr lite dåligt med tider, nu minns jag inte tidigaste privatisttiden i övik men den tror jag var någongång runt 20 augusti. Så närmaste är nog den du har på körskolan 16 augusti. Lär ju bli då för mig också, känns jävligt tungt. Vi är ju inne i mitten av augusti då, hur mycket hoj säsong är kvar här upp då..! Inte mycket!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti