Väntar bara på att polisen ska hälsa på......

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Idag har jag haft olagligt kul.
1 stycke elljusspår + en husaberg med spikdubb = Ofantligt roligt.
Har ni möjlighet att vara lite olydiga prova i så fall på detta! Har fasiken inte haft roligare. Spåren är som gjorde för offroad sina svepande kurvor med sköna krön att lyfta framhjulet över :tummenupp

Jag har drömt om att köra runt elljusspåret här hamma sen jag var lite. nån dag....

Tyro skrev:
Jag har drömt om att köra runt elljusspåret här hamma sen jag var lite. nån dag....

Våga vara olydig lovar dig att smilbanden går upp till öronen efteråt :D

Jag tror nog det blir nån dag, men då måste jag skaffa en jordfräs (enduro, för dom obildade :) ). Kan ju inte ta ut min älskling i leran.

Måste passa på att citera min granne, dagen efter att jag hade fått min GPX, : DAGENS UNGDOM.....
är på tok för lydiga! Dom måsta lära sig lite civil olydnad. Far och kör några varv runt kvarteret medans mamma är borta.

Köra i spåret gjorde man som ung ligist på moppen. Fast det slutade jag tvärt med efter att jag nästan kört över en tjej som var ute och joggade...... :rodnar

ha ha rätta takter.. :tummenupp

jag har lagt massor av varv på det lokala joggingspåret med både 250 cross och 500 cross. mycket uppskattat av motionärerna :D

om du får möjlighet så testa att dra fullt uppför slalombackar. det är grymt läckert. drar man som ett svin kan man nästan flyga lite när man kommer upp på toppen :rock

bmwjohan skrev:
ha ha rätta takter.. :tummenupp

jag har lagt massor av varv på det lokala joggingspåret med både 250 cross och 500 cross. mycket uppskattat av motionärerna :D

om du får möjlighet så testa att dra fullt uppför slalombackar. det är grymt läckert. drar man som ett svin kan man nästan flyga lite när man kommer upp på toppen :rock

Fasiken tackar för tipset finns över nedlagd slalombacke bara 1 mil från vart jag bor :rock

När vi var små så brukade vi ställa upp oss med 3-4 80cc crossar och ha race , man brännde 2-3 varv och jävlar vad man körde , det var fan på liv o död , och ibland så kom det stenar på en som fotbollslag kastade på en när man kom farande som ett jehu...............oh det var tider ...skoj skoj ............Vi brukade även köra på Högdalstoppen ( lokal skidbacke ) och första hoppet gick med en kawa 250 puttra på 3:an upp och hopp .....3m ........andra repan 3:an .........hopp 5m.........Polaren stegar fram och säger _ dra järnet på 5 om du vågar eller är du fegis......Tänker lite hmmm dom första hoppen gick ju bra så vaffan det är bara och bränna på ( man vill ju inte vara chicken)...........5:an upp , fortfort...........hooooooooooooooooooooopppppppppppp , (jag kommer ihåg känslan jävlar vaaaad högt jäääävlar vad långt, polarnas små fejs 4 meter nedanför , det kändes som 4m, ska jag aldrig landa). .....när man hoppat så ska man svänga lite vänster för att slippa en liten dunge med träd , och det går bra så länge man inte hoppar så långt då, polarna mätte och jag hoppade runt 24m , hann inte svänga vänster , gick klockrent in i ett träd spräckte hjälmen och var snurrig , hade flygit upp i trädet och fastnat med hjälmen i en klyka och polarna fick hjälpa mig ner.........Dom garva som fan , låg på backen och vred sig men man var kung på toppen ett bra tag ....Hjalle gjorde nåt liknande och hoppade längre än mig ett tag senare ........Vi gjorde likadant båda två körde lååååångt över vår förmåga :D

Last edited:
Marals76 skrev:
Idag har jag haft olagligt kul.
1 stycke elljusspår + en husaberg med spikdubb = Ofantligt roligt.

Se upp för uppspända stålvajrar mellan träden. Är nog säkrast (för alla) om du hittar någon annanstans att köra.

I moppeåldern brukade jag och grannpolarna rejsa runt elljusspåren hemma om nätterna.

...men farligt är det, tycker allt man borde ha växt ifrån det där. En stor offroad beväpnad med spikdäck kan nog slamsa upp nattjoggare som dyker upp runt hörnen rätt lätt. Klart, låter den bara tillräckligt mycket så kanske de flesta hinner kasta sig åt sidan.

He he, det är fina småvägar dom där trimspåren, lekte mycket där under moppeåldern.
Har även varit ut där en sväng och puttrat med sv:n, men då gick det inte särskilt fort då sv:ns originalfjädring gjorde att man var mer ovan mark än på marken om man åkte fortare än 15km/h.
men det gick att sladda rätt bra med den=)

berggren_martin skrev:
I moppeåldern brukade jag och grannpolarna rejsa runt elljusspåren hemma om nätterna.

...men farligt är det, tycker allt man borde ha växt ifrån det där. En stor offroad beväpnad med spikdäck kan nog slamsa upp nattjoggare som dyker upp runt hörnen rätt lätt. Klart, låter den bara tillräckligt mycket så kanske de flesta hinner kasta sig åt sidan.

Att ha roligt växer man aldrig ifrån:mattias
Sedan hörs den cykeln ganska väl ska du veta + att man inte kör där kl 17.00 hellre :7peta

hehe jo sånt gjorde man på moppetiden.. var inte lika roligt när farbror blå skickade ut en Enduro snut :(

stormiz skrev:
hehe jo sånt gjorde man på moppetiden.. var inte lika roligt när farbror blå skickade ut en Enduro snut :(

Vaddå det är ju inga problem. Alla som är 15 år vet ju att man kör ifrån polisen med en trimmad MT5 för de gör låååångt över 100 knyck :D

Marals76 skrev:
Vaddå det är ju inga problem. Alla som är 15 år vet ju att man kör ifrån polisen med en trimmad MT5 för de gör låååångt över 100 knyck :D

hehe körde faktist DT :cool: en bil kan man juh köraifrån men frågan är om man ens ska försöka med en enduro snut?

låvade herr blå att byta cylinder illa kvickt =)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT