Väntan är över

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Jag sitter här med en kall öl och njuter av segern, Jag klarade den sista tenta jag skriver innan jag tar ut min internationella ekonomiexamen, Skulle jag ha missat tentan skulle jag inte fått ut examen som planerat,

Kännslan att få tillbaka ett sånt prov är obesktivlig, Att plugga är psykisk misshandel, Att gå med ångesten och ovissheten varje dag tär illa på vem som helst. Men desto bättre känns det då man lyckas,

Vill höra om mer ångestfilosofier hos er som plyggat, Jag tror jag tar saker lite för allvarligt och glömmer att det finns ett liv på sidan av studierna oxo

Grattis :tummenupp

Det lät inte allt för kul detdär men skönt att du fixade det!

Jävla fusk!

Jag har en ordinarie plus två omtentor innan jag kan titulera mig ingenjör.

hållundan skrev:
Jävla fusk!

Jag har en ordinarie plus två omtentor innan jag kan titulera mig ingenjör.

Det fixar sig :tummenupp , intressant hur mycket Sportåkare som är studenter,

Grattis. :tummenupp
Vet precis hur det känns, jag låg rätt risigt till med en drös omtentor efter mig sista terminen. Men jag högg tag i det o pluggade satan, skrev sista tentan dagen före examen, läraren var snäll nog att rätta den på en gång. Vilken sten som föll av mina axlar när jag fick veta att det var godkänt, och vilken bakfylla jag hade på examen dagen efter. :rofl

grattis

själv har jag alldeles för många tentor kvar... men så har jag ju bara läst halva utbildningen än så länge med...

Beklagar.

Jag menar, du blev ju ekonom... ;)

Nä, grattis på dig! Ekonomer är också människor, under de rosa skjortorna. :tungan

Grattis :tummenupp

Själv hade jag två fetstora omtentor på min spec utbildning..samtidigt som man jobbade heltid precis innan jul...men det är ett minne blott nu :)

Njuuuuuut av känslan :) det är du värd :fyllisar

Grattis pa dig da!! Det gick inte lika bra for min del, for ja har kommit pa att det finns ett liv utanfor studierna. Men nu ar det dags att skippa det livet och bli en riktig pluggis.....

Men grattis pa dig!!

grattis..
men om du vill veta vad ångest är.. så prova att plugga i 4.5 år. Skaffa en kvarts miljon i studieskuld och arbeta i nästan 3 år som truckförare och känna hur kunskaperna sakta faller bort. That my friend is ÅNGEST :D

Chii skrev:
...
.... Att gå med ångesten och ovissheten varje dag tär illa på vem som helst. Men desto bättre känns det då man lyckas,
....

Gissa hur det känns om du får jobb med sånt du har pluggat för? Kvalificerad personal tilldelas kvalificerade uppgifter och dom är inget som stannar på kontoret på kvällarna....

crashtestdummy skrev:
grattis..
men om du vill veta vad ångest är.. så prova att plugga i 4.5 år. Skaffa en kvarts miljon i studieskuld och arbeta i nästan 3 år som truckförare och känna hur kunskaperna sakta faller bort. That my friend is ÅNGEST :D
Tell me more... :mad:

crashtestdummy skrev:
grattis..

Vad läste du?

Gör examensarbetet nu och har en liten sketen omtenta på 5p kvar innan examen.
Känns bra!
Men jag kommer nog sakna det ljuva studentlivet med sovmornar och lediga veckodagar. Hur fan står folk ut med att jobba 8-5 varenda jävla måndag till fredag?!

crashtestdummy skrev:
Allt. men det måste nog läsas på lite om jag ska kunna använda det effektivt.

Okey. Det är en av sakerna jag oroar mig lite för.
Har tänkt att plugga på högskola efter gymnasiet till högskoleingenjör i maskinteknik (antingen 3 el. 4 årig utbildning).

Men säg nu att jag klarar av den här utbildningen och står där med ingenjörsexamen i maskinteknik och får, precis som du säger, ett halvtaskigt jobb som min mormor skulle klara av. Jobbar med detta i ett par, fyra år och får sen anställning som produktutvecklare på Volvo eller liknande och kan då inte alls det jag pluggat till. Vad gör man då ? :3freak

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg