Vänstern har ingen aning.

Hmm...kollade på Malmö so gjort ett resultat 2009 på 594Mkr. Med en befolkning på 294.000 blir det ett snittresultat på 2020kr (din lista gäller hela decenniet).
Men i resultaträkningen anges också att vi fått 3.431Mdr i statsbidrag och utjämning. "Eget" resultat är alltså -2837Mkr eller -9650kr/invånare.

Kan det stämma eller har jag läst/tolkat fel någonstans?

Hursomhelst: Tack ska ni ha grabbar! :krama

Last edited:
Hmm...kollade på Malmö so gjort ett resultat 2009 på 594Mkr. Med en befolkning på 294.000 blir det ett snittresultat på 2020kr (din lista gäller hela decenniet).
Men i resultaträkningen anges också att vi fått 3.431Mdr i statsbidrag och utjämning. "Eget" resultat är alltså -2837Mkr eller -9650kr/invånare.

Kan det stämma eller har jag läst/tolkat fel någonstans?

Hursomhelst: Tack ska ni ha grabbar! :krama

Dagens samhälles lista är för 2000-2009, min lista gäller 2009 i de fall tidigare siffror inte listas annars 2004-2009.

9650kr/invånare är absolut inte orimligt. En del norrlandskommuner får +20kkr/person och sen får deras landsting några tusen. Det är väl inget fel i sig på att få statsbidrag, skall vi sträva efter att erbjuda god skolgång/äldreomsorg/försörjningstöd till alla oavsett bostadsort lär statsbidrag behövas men att det går till att göra vinst så att kommunalrådet kan klappa sig på bröstet är smaklöst.....

Var det allt till comeback? Åtminstone jag tycker att det vore intressant om du bemötte Boris JR inlägg?
Vad är grejen? Vill du att han ska kräla för dina fötter?

Han hade fel, varken mer eller mindre. Behöver inte leka lågstadiemobbning bara för det. :brinnerup

Han hade fel, varken mer eller mindre. Behöver inte leka lågstadiemobbning bara för det. :brinnerup

Mobbing? Han vill ju bara ha en replik. :va

Mitt inlägg var kanske lite oschysst men samtidigt var det faktiskt väldigt kul hur han ville trycka dit alla oss ovetande satans borgarbrackor(läs: vanliga halvfattiga, skattebetalande människor som vill göra rätt för sig) och sen hade så innerligt fel. Rätt konstigt också att inte vänstermänniskor vill inse fakta och kan se verkligheten som den är utan sossefiltret. Skrika och gorma ska man också göra utan några belägg.

Så sant som det är sagt. Ett utmärkt exempel på hur man kan vrida och vända statistik till sin fördel för att få ut det budskapet man önskar.

Dagens samhälle är tidningen som gjort listan och den är utgiven av Sveriges kommuner och landsting, inte särskilt troligt att de skulle sammanställa statistik på hur illa deras medlemmar sköter ekonomin....

Jag som trodde att lågstadiemobbning låg på ganska exakt samma nivå som vänsterfolket brukar röra sig på... :näsblod :afa

Mobbing? Han vill ju bara ha en replik. :va

Mitt inlägg var kanske lite oschysst men samtidigt var det faktiskt väldigt kul hur han ville trycka dit alla oss ovetande satans borgarbrackor(läs: vanliga halvfattiga, skattebetalande människor som vill göra rätt för sig) och sen hade så innerligt fel. Rätt konstigt också att inte vänstermänniskor vill inse fakta och kan se verkligheten som den är utan sossefiltret. Skrika och gorma ska man också göra utan några belägg.
Dööh, jag plussa faktiskt dig sådeså. ;)

Jag förstår inte vitsen i att hetsa fram en replik när det inte finns någon rimlig sådan. VBK hade helt fel, det känns inte lönt att avkräva mer skitsnack då.

Jag som trodde att lågstadiemobbning låg på ganska exakt samma nivå som vänsterfolket brukar röra sig på... :näsblod :afa
Exakt. Blåblodiga borgare göra sig icke besvär med sådant.

Last edited:
Jag förstår inte vitsen i att hetsa fram en replik när det inte finns någon rimlig sådan. VBK hade helt fel, det känns inte lönt att avkräva mer skitsnack då.

Du är den där killen som inte hade nåt förstoringsglas vid myrstacken som grabb va? :P

Med tanke på hur han framhävde vänsterns förträfflighet både i den här tråden och andra tycker jag att det inte är för mycket begärt att få ett sva på ren fakta. Men om det anses som mobbing ber jag um ursäkt i så fall.

Med tanke på hur han framhävde vänsterns förträfflighet både i den här tråden och andra tycker jag att det inte är för mycket begärt att få ett sva på ren fakta. Men om det anses som mobbing ber jag um ursäkt i så fall.
Du vill med andra ord sätta åt honom för att han hade fel. Trots att både han, du, jag och alla andra redan vet att han hade fel. Vad är ändamålet med det bortsett från att förlöjliga? Jäkla fjantigt, alla gör misstag.

Du vill med andra ord sätta åt honom för att han hade fel. Trots att både han, du, jag och alla andra redan vet att han hade fel. Vad är ändamålet med det bortsett från att förlöjliga? Jäkla fjantigt, alla gör misstag.

Och nu har du i tre inlägg gnidit in det faktum att han hade fel. Ganska subtil mobbing, måste jag säga. :hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park