Vänstern elbilar...

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Väntar på en Mille...
Tjena

Finns det någon som kan tala om var man kan hitta den där videon med han snubben från vänsterpartiet som i en debatt undrar om man inte kunde bygga in nån funktion i bilar så dom laddar samtidigt som man kör? och samtidigt som alla andra politiker sitter och fnissar åt honom:D

Peter Pedersen var det.
Tyvärr säger Youtube att "Det här videoklippet är privat."

Hur fan ett sådant klipp nu kan bli privat....

[YOUTUBE-ID]KLi0potv6_4[/YOUTUBE-ID]

Verkar vara totalbannat överallt. Här är vad han sa iaf:

Snillet skrev:
Kan man inte tänka sig ett batteri...om när man kör i 90 kilometer, så får man ju ganska mycket luftmotstånd. Alltså att man driver någon typ av minisnurra på bilen som kan ladda batteriet och sedan föra över så att säga. Det känns inte som att det skulle vara en sådär oerhört tekniskt svår lösning men vissa saker verkar vara väldigt svåra att få fram, till exempel det här med flera kanaler på digital-tv, att man kan se på en och spela in på en annan. Ska det verkligen vara så svårt tekniskt, att man för ett batteri som både kan laddas upp och föra över så att man slipper ladda det, speciellt över natten. Det känns ju något ålderdomligt det här att man måste sätta något på laddning. Varför inte omedelbar laddning, så att säga, för något som faktiskt drivs fram?
Han har även kommit med en seriös motion för att underlätta mjölkdrickarnas prekära situation:

Snillet skrev:
Ett irritationsmoment för landets mjölkdrickare är att färgsättningen på olika mjölkprodukters kartonger varierar över landet. I vissa områden är t.ex. standardmjölkens kartong röd, mellanmjölkens grön, lättmjölkens blå och minimjölkens gul, medan det på andra håll i landet kan vara helt annorlunda! Detta kan vara förvirrande för mjölkkonsumenter på resande fot och kan leda till felköp. En enkel åtgärd vore därför att införa standardiserade färger för olika mjölkprodukters kartonger, oavsett var de produceras och säljs i landet.

Tack allihopa, mycket märkligt att han verkar ha lyckats få bort klippet från nätet? det borde vara väldigt svårt.

Tack allihopa, mycket märkligt att han verkar ha lyckats få bort klippet från nätet? det borde vara väldigt svårt.
Svårt? För någon som uppfunnit evighetsmaskinen? Han har säkert haft den funktionen inbyggd i sin mobiltelefon på snabbtangent sedan 60-talet (som han inte laddat sedan dess heller). :rolleyes:

Svårt? För någon som uppfunnit evighetsmaskinen? Han har säkert haft den funktionen inbyggd i sin mobiltelefon på snabbtangent sedan 60-talet (som han inte laddat sedan dess heller). :rolleyes:

HAHA :hihi:lol

Han har även kommit med en seriös motion för att underlätta mjölkdrickarnas prekära situation:

Men seriöst vet du hur störande det är? Man blir ju förbannad när man kommer hem med en liter 3,0 när man egentligen tänkt köpa 1,5!!

Jag har vilda planer på att stämma sveriges mejerier eftersom att de lurar mig och jag på grund av det drabbats av svår fetma.

Men seriöst vet du hur störande det är? Man blir ju förbannad när man kommer hem med en liter 3,0 när man egentligen tänkt köpa 1,5!!

Jag har vilda planer på att stämma sveriges mejerier eftersom att de lurar mig och jag på grund av det drabbats av svår fetma.

aaa vet asså, pluggar 50mil hemmifrån, tar ju minst 4 besök att vänjas tillbaka :mad: Sen blir det samma situation när man är där igen :huvet fruktansvärt fenomen!

STANDARDER ÅT FOLKET

Back