Vän från USA på besök

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjena! Imorgon kommer en vän från USA hit och stannar till på söndag. Det är en vän jag hade från min tid i USA för snart över 7 år sedan. Jag känner väl inte Stockholm allt för väl, men vad ska man hitta på tycker ni om man ska visa upp något speciellt i Stockholms omnejd. Han har aldrig varit i Sverige, så vad är så svenskt som möjligt? Han vill säkert skåda svenska brudar! :D

Han är kör hoj i USA själv och jag tänkte väl visa honom slingerbulten iaf på vägen hem till mig! :tummenupp

Vasamuseet brukar jänkarna älska, de har ju ingen egen historia i den bemärkelsen.
Finns en schysst bar bredvid, Josefina, där det hänger en del blonda stureplanstjejer i high heels. Annars ligger ju en bar vid brofästet, strandbryggan, där finns både snygga flickor och så kan man se lite panikslagna turister i hyrda kanoter paddla för livet medan båtar i miljonklassen glider förbi.
Enjoy! =)

Kan ju berätta att han är eller varit i militären, samt även varit i Irak o härjat lite har jag för mig. Så lite sådant kan ju vara av intresse, att t.ex åka någonstans man kan visa upp det lilla av nationella försvar Sverige har.

Ta båten till Grinda eller Utö.
Inte nog med tid för det tyvärr. Sedan ska man cykla den ön o näe... så kulturella kommer vi inte vara.

Galanta damer i jänkarnas smak hittar du oftast runt de vanliga vattenhålen runt Sture. Begåvningen hos dessa är inget man behöver ta i beaktande då man knappast orkar ha ett långvarigt "förhållande" med dem. En kompis ifrån UK uttryckte sig på följande sätt, efter en rundvandring inne på Cafét en magisk sommarkväll för ett par år sedan:
- Amazing! Got to tell you something. Even the ugly ones look beautiful.

Annars så rekomenderar jag att ta någon av middagsbåtarna ut i skärgården för lite bekväm naturupplevelse med mat och dryck.

Är det fint väder är ju djurgården en trevlig utflykt. Likaså Skansen med kulturbyggnader och djur från olika hörn av landet.

Gamla stan kanske är lite av en turistfälla med tanke på alla turister som samlas där, men faktum är att det är rätt trevlig miljö för någon som aldrig varit där.

Har ni tid kan ni ju åka mellan de olika stadsdelarna och visa runt Stockholm. Utsikten från Söder ut över stan är ju fantastisk t ex.

Lite svårt att komma nära inpå försvarsanläggningarna misstänker jag. Åtminstone de aktiva. Flottan har aktivitet ute i Vaxholm?

Kan ju berätta att han är eller varit i militären, samt även varit i Irak o härjat lite har jag för mig. Så lite sådant kan ju vara av intresse, att t.ex åka någonstans man kan visa upp det lilla av nationella försvar Sverige har.

Inte nog med tid för det tyvärr. Sedan ska man cykla den ön o näe... så kulturella kommer vi inte vara.

Ni kan ju köra en sightseeing-båt. Det finns ju dessutom någon hop-on-hop-off-variant där man kan hoppa av lite här och där....

Vasamuseet brukar jänkarna älska, de har ju ingen egen historia i den bemärkelsen.

:galen Sov du på historielektionerna eller!? Åk till Boston och besök ett museum, eller Washington eller dylikt. Där finns det nog med historia innehållandes sjunkna båtar och dylikt.

Swedie, som den monarkist vi alla vet att du är så måste du ju ta med honom på en tur på slottet :tungan
Åk till grönan och ta en utkik därifrån, mycket tjejer också och öl finns ju att tillgå.
Kan man inte åka hoj ut till det där stället där de skjuter kanoner och grejer, vad det nu heter? Jag har för mig att du och jag åkte ut dit för många år sedan, eller så har jag drömt det :va

Visa miljonprogrammet, borde hinna med många förorter på en dag :D

En kompis ifrån UK uttryckte sig på följande sätt, efter en rundvandring inne på Cafét en magisk sommarkväll för ett par år sedan:
- Amazing! Got to tell you something. Even the ugly ones look beautiful.

Haha, helt förståeligt då den frasen går att använda alldeles utmärkt i UK om man kastar om orden ugly och beautiful :D

Vill du ha något riktigt Svenskt så köp på dig 10-20 flaskor Explorer, åk ut på landsbygden till lämpligt ort och skrik att det är gratis brännvin.

Vad är mer Svenskt än en riktig drängfylla ute på landet? :fyllisar

Sorry men jag kunde bara inte låta bli. :D:D

Låna ut Beemern och ge honom ett tidtagarur, "this is "The Screw" you have to do sub five and "steak" everyone u see.
Sen tar du din andra hoj och kör ifrån honom, sånt impar :)

Han landar 14 imorgon på Arlands. Så efter 15 kan man väl vara i el Stockholmo. Möjligtsvis en lättare sightsing i Stockholm city, runt NK, och eventuellt båttur, men det känns lite ghey. Han är så liten tid så vet inte om en trött båttur är så roligt. Hur lång tid tar den? Har ju även sett att köaerna ibland är rätt långa.

Annars blir det väl softa med ett par Coronas på verandan o snacka old times.

Ronna

Ronna borde väl vara ett självklart besök. Känns ju som hemma för både dig och honom om han nu gjorde en vända i irak :)

Seriöst: Vasa-museet om han nu varit i det militära. Mariefred och ät på värdshuset. Stans vattenhål för ögongodis och djurgården för all of the above.

Ronna borde väl vara ett självklart besök. Känns ju som hemma för både dig och honom om han nu gjorde en vända i irak :)

Seriöst: Vasa-museet om han nu varit i det militära. Mariefred och ät på värdshuset. Stans vattenhål för ögongodis och djurgården för all of the above.
Räcker med att gå i Södertälje-centrum för att få den där känslan du söker.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka