Välte.....

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Jag..... ett pucko,

Glad i håge´n släpade jag ut min nyputsade hoj och förberde med en 1,5 cm plywoodskiva att ställa upp den på.Men vad hjälper det när man inte lyckas träffa med stödet.....och vips 222kg liggande sotormyckel på singelgården.
Men den klarade sig bra lite böjt bromshandtag och en minimal repa på blikersglaset.
Behöver jag tillägga att jag har ont i ryggen i dag :kocko

Detta borde vara ett bevis på hur rostig man blir under vintern.

Feel free to häckla......Långa farbron.

Ja, när kåpor spricker och det blir fula repor.
Gjorde det på asfalt med min förra hoj, men då var det iofs inte stödet som sjönk igenom.

//A.

eisbaer skrev:
Finns det något surare..
Jodå...att tappa den åt fel håll när man står på knä och kollar oljenivån. I garaget... :kocko :gnissla

Hojhanteringen sådär på vårkanten är tafflig ibland, minst sagt...

Jåke skrev:
Hojhanteringen sådär på vårkanten är tafflig ibland, minst sagt...

Det är ju då man får vara extra försiktig såklart...!!! :7peta :D

Helt onödigt att tappa den..bara för att man slarvar... tjing inte.!! :rolleyes:

Kom och tänka på det när ni pratar om välta.

Skulle sätta på systemet på hojen drog som fan med en tång i fjädrarna och så sa det fjong........ först märker jag inget sen 2 sek senare kommer en hoj mot mig. Sitter då på golvet och får skiten över mig kan tillägga att det gjorde ont:död

Alex.J skrev:
Skulle sätta på systemet på hojen drog som fan med en tång i fjädrarna och så sa det fjong........ först märker jag inget sen 2 sek senare kommer en hoj mot mig. Sitter då på golvet och får skiten över mig
Men du räddade hojen från att få repor... :tummenupp

Min f.d. hoj gled omkull p.g.a. att det lutade pyttepyttelite där jag ställde den. Hojen jag hade innan stod tokstabilt där men den här välte... blev repor på cutsen, encuts kåpan, kåpglaset, söndrig blinkers, böjt bromshandtag. För givetvis välte den så den tog i väggen jämte oxå.

lol,,,,välte min förra ktm typ 5 gånger förra sommaren:
stödet gillade inte; gräsmattor, grusuppfarter, sandstränder, mossa och mjuk asfalt...

vi alla äro klantskallar, speciellt om man skall envisas med att ha en ny hoj :banana

Alex.J skrev:
Kom och tänka på det när ni pratar om välta.

Skulle sätta på systemet på hojen drog som fan med en tång i fjädrarna och så sa det fjong........ först märker jag inget sen 2 sek senare kommer en hoj mot mig. Sitter då på golvet och får skiten över mig kan tillägga att det gjorde ont:död
Sjukvård är gratis :D

surt du!
La ner min hoj sista åkdagen förr året. Mindre kul att behöva köpa nya delar det första jag gjorde efter avställning.

Jag har övat mig på trafikskolans hoj typ minst 5gånger tappade jag den. :D :D :D Min har jag inte tappat än fast lite kant stötningar när jag kör runt huset och ska ha in hojen i förrådet ,det är rätt tajt där :3freak

Surt, men detta kanske piggar upp. Min första "gathoj" xtz660 tappade jag på ett alldeles speciellt sätt. Satt utanför SVT och väntade på min kusin, nallen ringer, svarar, kommer in på ett rätt invecklat samtal om en teknisklösning. Är lite grann som professor Baltazar, så jag gillar att gå och snacka när jag funderar. Sagt och gjort, kliver av hojen, börjar gå, 2 sek senare låter det brak bakom mig. Har mao inte fällt ner stödet när jag klev av och gick iväg = PROFFSPUCKO! Hände som tur var inte så mycket med hojen.

//D

Tappade övningshojjen när jag övade garagesvängen...läxan lärd är att Gsx 750 är tung...som fan. Nog för att den hade "snygga" skyddsgrejjer, men ändå. På uppvärmingen, på uppkörningsdagen lyckades en tjej bromsa omkull i 90 nerbromsningen. Hon klarade sig men hojjen blev skev =) Fick kortet iaf men fan så nervig man blev...

Jag har tappat en hojj ner för en källar trapp :mad:

den fastnade tvärsöver längst ner (vi skulle ta upp hojjen därifrån)

Allex skrev:
hur kunde det vara så lite skador på x11:an? Den har ju fetetank
ramlade den ner i gräsmattan?

Nej på en singelgård, Gissar på att stödet tog emot lite och att jag höll emot en del(känns så i ryggen iaf) sen var det mjukt i backen under singlet och ett ganska tjock lager singel så det blev ingen riktig smäll mer en okontrollerad sakta vältning.
Sen tog nog styret och ljuddämparn och det mesta av stöten gissar jag på.Sen ligger ju tanken lite,lite innaför ramen.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...