Välte nya hojen

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
2006 Zx6R
Kan säga att min motorcykel karriär började på ett ganska frustrerande sätt. Var till Trollhättan och hämtade min Thundercat i går. 110 mil fram å tillbaka... cykeln stod som i ett skruvstäd och rörde inte sig en milimeter. kommer hem lastar av cykeln och allt är frid å fröjd. I morse så var det ju givet att jag måste prova skönheten. Hojen har inte en enda repa inte en tillstymelse till dålig skick på nåt sätt fast det är en -96 som gått 3500 mil. Körningen gick ju bra... tok lycklig fäller jag ned stödet och kliver av cykeln, helt plötsligt gör det ont utav helvete i benet.... vad händer!!! ... Jo cykeln ramlar på mig å ner i asfalten... Skador... 2 sprickor i kåpan vid blinkers och skrapmärken på olje prylen eller vad det nu är som är runt och av alliminum :rodnar

klantigt? YOU BET!!

inte en enda repjävel på hela cykeln... jag hinner ha den i några timmar åså är jag så jävla dum i huvet att jag inte ens kan fälla ned stödet som folk.... iofs så syns inte skadorna om man inte vet att dom är där... men min cykel ska fan vara i toppskick!! nu måste jag lämna in den för rep nånstans... vägrar ha sprickor på cykeln... no way! (eller kan man ta bort kåpan själv limma baksidan å fylla de milimeter tjocka sprickorna med färg ????

men den gick fint i alla fall :tummenupp

nu e de dags att slå mig själv lite mer :fatta!

Ajajaj...lider med dig, så fååååår man inte göra ju !!! okej efter ett par månader, men inte andra dagen...

Hoppas det löser sig för dig :bow

:skrämd

Vad säger man?!? ajajaj va tungt!
Men man lär väl sig av sina misstag förhoppningsvis - du kommer nog inte slarva med stödet igen. ;)

Nu kan du ljuga om feta varvtider på räcerbana med kåpskrap :tummenupp

Swedda skrev:
Kan säga att min motorcykel karriär började på ett ganska frustrerande sätt. klantigt? YOU BET!!

!

Du e inte ensam! De flesta här har säkert lagt sin hoj någon gång, inte ovanligt att det hänt på en mack!

Lider med dig, men du har ju hela vintern på dig att fixa till det.

Jobbigt som sagt.
Men min har tydligen också blivit vält av någon tidigare ägare.
Liten spricka bakom vänster framblinkers och repår på den del av motorkåpan som sticker ut.
Men men, det är bara att gå vidare här i livet.
Eller som Freddie Mercury sjunger "The show must go on".

:o Naj!!!
Lider med dej!

Min hoj välte också i somras på grund av dålig asfalt. Hade varit hos farmor och farfar och varit snäll och trevlig. Men när jag kommer ut så ligger hojen på marken! :skrämd
Som tur var hade farmor en stor plastkruka med blommor stående bredvid som hade tagit hela fallet! Bara ett litet pluttemärke på backspeglen.
Slutsats: Om du ska skita i att fälla ut stödet ordentligt, se till att parkera nära något mjukt! :tummenupp

Last edited:
Skönt att ha första skadan gjord, det går lättare efter den.... Det är den första som gör mest ont...

Bandit600 skrev:
Skönt att ha första skadan gjord, det går lättare efter den.... Det är den första som gör mest ont...

det jobbiga är att jag är så jävlans petig med prylar... samma sak med mina tidigare bilar... sålänge jag äger dom får det inte vara en fläck nånstans.... jag är som en sån där gammal herre som putsar så fort man har vart ute på vägen och det kanske sitter en fluga på lyktglaset :skrämd

Bandit600 skrev:
Just det. Nu kan du köra som en idiot! :crash

Swedda skrev:
det jobbiga är att jag är så jävlans petig med prylar... samma sak med mina tidigare bilar... sålänge jag äger dom får det inte vara en fläck nånstans.... jag är som en sån där gammal herre som putsar så fort man har vart ute på vägen och det kanske sitter en fluga på lyktglaset :skrämd

Posörjävel.

:D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul