Välte inte en ända gång...

Madhonda skrev:
Mmm... det är därför det är värt dom 100 000-tals kronor man lagt ner på det. :)

Absolut!
Jag är faktiskt inte så dålig som jag låtsas.
Är ganska duktig MEN som ni säger så är de ju hemskt dyrt.

Håller redan på att lägger upp hela min ekonomi för att kunna ta kortet och köpa hoj.
Just i början är ju utgifterna hemska.
Kort, hoj alla skydd osv.

Hjälm ska jag iallafall köpa snart.
Nu har jag lånat min super shyssta Grannes (Perre) grejer, Davos mammas och Rollers grejer.
Dags att köpa eget!

Ja du VÅGEN va ska man göra då?
Jag blir lika förbannad varje gång jag inte ens vinner 25 spänn. :huvet

RQ

Du får passa på att köpa nu under vinter när dom säljer ut prylar till bra priser :tummenupp .
Exakt som du säger så är det mycket utgifter i början :mad: men fan så roligt sen när man väl har allt :)

Jag gjorde som så att jag köpte allt på en gång på avbetalning för att då har jag bättre kolla på mina månadsutgifter och det blir det lättare att planera resten.
Vintern använder jag till att spar ihop nästa säsongs utgifter så som försäkring, backup i fall nånting går sönder, självrisk, även en del soppa etc. etc. så är det bara att tuta och köra sen när våren kommer.

Nu har ju inte jag en aning om hur din ekonomi ser ut men jag tycker defenitift att du ska köra så mycket som möjligt nu, spara under vintern kanske till och med köpa lite utrustning, men framför allt Spara så kan du bara ösa på i vår :tummenupp

//TwinSucker

Jag tycker lite synd om RQ nu. Tjejen e jättestolt och glad över att ha övningskört ordentligt för första ggn.

Lägg ner listor och raggningstjafs etc nu. Det va inte vad den här tråden handlade om.

RoLLER skrev:
Jag tycker lite synd om RQ nu. Tjejen e jättestolt och glad över att ha övningskört ordentligt för första ggn.

Lägg ner listor och raggningstjafs etc nu. Det va inte vad den här tråden handlade om.

Tack gubben!
Fan va du är bra.
Jag är verkligen glad över at äntligen ha kommit igång. Du vet ju hur mycket jag tjatat hela sommaren.

Kram till dig!

RocketQueen skrev:
Tack gubben!
Fan va du är bra.

En lätt underdrift va ? Jag e BÄST, det vet du och alla andra kvinnor.

RocketQueen skrev:
Jag är verkligen glad över at äntligen ha kommit igång. Du vet ju hur mycket jag tjatat hela sommaren.

Kram till dig!

Vet... Se till att kirra det här nu.

PM'a när det e dags för att droppa en BoMB Wheelie så ska pappa visa!

Kram själv...

RoLLER skrev:

Det är bra pappa Balou :)
Håll ordning på oss hormonstinna fjortisar.

TwinSucker skrev:
Du får passa på att köpa nu under vinter när dom säljer ut prylar till bra priser :tummenupp .
Exakt som du säger så är det mycket utgifter i början :mad: men fan så roligt sen när man väl har allt :)

Jag gjorde som så att jag köpte allt på en gång på avbetalning för att då har jag bättre kolla på mina månadsutgifter och det blir det lättare att planera resten.
Vintern använder jag till att spar ihop nästa säsongs utgifter så som försäkring, backup i fall nånting går sönder, självrisk, även en del soppa etc. etc. så är det bara att tuta och köra sen när våren kommer.

Nu har ju inte jag en aning om hur din ekonomi ser ut men jag tycker defenitift att du ska köra så mycket som möjligt nu, spara under vintern kanske till och med köpa lite utrustning, men framför allt Spara så kan du bara ösa på i vår :tummenupp

//TwinSucker

Hmmm De hade ju varit grymt shysst att köpe en hoj nu men jag måste vänta. Först och främt ska jag lägga pengar på kortet så att jag verkligen har de i vår.
Blir till att jobba massor i vinter.

Jag kommer nog ta de mesta på avbetalning också. Förutom kortet och en del av utrustningen.
Även om jag tar de på avbetalning så är de ju som du säger bra att ha en budget.

Tack för tipsen. :tummenupp

RoLLER skrev:
En lätt underdrift va ? Jag e BÄST, det vet du och alla andra kvinnor.

Vet... Se till att kirra det här nu.

PM'a när det e dags för att droppa en BoMB Wheelie så ska pappa visa!

Kram själv...

Klart jag ska kirra detta.
Förväntar mig att The Wheelie Master visar hur RQ ska kunna köra på bakan på Drottningholmsvägen i sommar också. :yoparty

RocketQueen skrev:
Hmmm De hade ju varit grymt shysst att köpe en hoj nu men jag måste vänta. Först och främt ska jag lägga pengar på kortet så att jag verkligen har de i vår.
Blir till att jobba massor i vinter.

Jag kommer nog ta de mesta på avbetalning också. Förutom kortet och en del av utrustningen.
Även om jag tar de på avbetalning så är de ju som du säger bra att ha en budget.

Tack för tipsen. :tummenupp

Jag menade inte att du skulle köpa hojen nu i vinter utan utrustningen...

Koncetrera dig på kortet först :tummenupp
Du ska se att du kommer att klara det galant ivår/sommar och då kan det bli dax för ett hoj köp eller när du har klarat teorin.

Jag gjorde oxå den snygga att låsa framhjulet när jag övningskörde men som tur va så slapp jag pinsamhetsbiten eftersom jag klota på övningsbanan, inte bra att köra på en bana full med blöta löv och försöka göra en undanmanöver i alldeles för hög fart :huvet Men men det va en bra lärdom...
//TwinSucker

TwinSucker skrev:
Jag menade inte att du skulle köpa hojen nu i vinter utan utrustningen...

Koncetrera dig på kortet först :tummenupp
Du ska se att du kommer att klara det galant ivår/sommar och då kan det bli dax för ett hoj köp eller när du har klarat teorin.

Jag gjorde oxå den snygga att låsa framhjulet när jag övningskörde men som tur va så slapp jag pinsamhetsbiten eftersom jag klota på övningsbanan, inte bra att köra på en bana full med blöta löv och försöka göra en undanmanöver i alldeles för hög fart :huvet Men men det va en bra lärdom...
//TwinSucker

Näää precis man är ju inte gjord av pengar. :huvet
Ska åka till Mc Varuhuset och Lelles nu i vinter och kika.
Då har man nåt kul att se fram emot trost denna skit årstid. Ursäkta språket.

Va fasen jag kör ju en rutten Kawa KMX eller nåt och den får man kicka igång. Första dagen snåla jag på gasen för mycket så jag fick kicka igång den där satans hojen tio ggr. Till råga på allt gjorde jag illa mig på den varje gång också. Så nu är man helt blå på insidan av vaden.

Jag tror jag ldrig snackat så mycket i hjälmen som när jag kör i skola.
"Bra RQ kom igen nu tjejen. Fan va bra du är. Jihooooooooooo RQ kör båge (skrothög) i 40 km i timmen." :hihi

Min pappa har tom lagt ned sin hoj 2 ggr.
Han kör i och för sig 1400cc.
Han tyckte de vabra att jag ramlat med hojen. Sa att "Nu har du gjort de nu gör du aldrig om de igen".
Ok Pappa!

Näää nu skrver jag massa strunt här.
Dag att slagga.

RQ

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8