Vält lastbil - Bulten

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Det är en lastbil som vält på Bulten.

Mycket köer så ni som tänkte bege er ut i regnet kanske bör välja en annan väg...

Bifogat

• 316881_10150292830596272_688591271_8040957_1689699847_n.jpg
    316881_10150292830596272_688591271_8040957_1689699847_n.jpg
    61.6 KB · Visningar: 418
ja se dom där trailerförarna

Jag tyckte mig se en GoPro monterad på instrumentpanelen och en dekal med "Trailer Raider 2 - Out Soon" på en framdörren. Bombrepa för fansen kanske?

Verkar välta en lastbil ett par ggr i månaden. I augusti såg jag själv en lastbil ligga omkull och några dagar senare en till men det är ju inte så konstigt när de kör så fort att de måste över på motsatt körfält i kurvorna.

Jag brukar ibland köra lastbil som väger 25 ton med last på delar av slingerbulten och håller min fil med tanke på vad som händer på denna strecka. Jag kör inte kör nöjeskull det ingår i arbetet.
Vill INTE möte en hoj som INTE håller sin fil i dom fina kurvor som finns där.

För jag vill INTE uppleva en kollision med någon dåre som kör över sin förmåga.

Du menar att det är bättre för den motorcyklist som möter en lastbil med långt släp som håller på att köra om en cyklist mitt i en kurva ?
Det är inte mycket plats kvar att lägga ner hojen på i kurvan då typ 1 meter...

Men eftersom du nu kör lastbil på dessa sträckor måste jag bara fråga.
Under den senaste tiden, säg 3-4 månaderna så har 3 lastbilar lagt sig på en sträcka av 2 Km på denna vägsträckning.
vad beror det på ?

Jag är en ganska färsk chaufför och kör lugnt, dessutom känner till sträckan bra och vet vad som pågår där. Jag kör på timme och behöver jaga som en dåre.

Men jag har mött andra lastbilar med släp som kör som dårar, blir mörkrädd för dom brukar köra på ackord av någon anledning.
Har mött en lastbil på en rak sträcka som inte höll sin fil vid mötet, våra backspeglar tog i varandra :skrämd

Är själv allvarligt skrämd att köra där när man möter lastbilar med släp dom håller sig ofta lite över linjen.

Om en cyklist befinner sig i en skymd kurva så väntar jag med omkörning till sikt finns, "med en viss anledning."

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...