Vält hoj!

EnduransJanne skrev:
2537012 Var på Lelles idag och frågade på kåpor till min hoj. Där kan man få uppgifter på ca priser. Jag antar att varje mc-handlare som säljer Honda kan hjälpa dig. Fast du kanske menar en website?
, vad låg priserna på ett ungefär då? antar att man måste fixa med lack och klistermärken då också? har redan blandat in försäkringsbolaget, men såg nu att självrisken var 8000, börjar undra om det är värt att låta dom ta det, eller är det försent när man anmält det?

Faizty skrev:
2537045 , vad låg priserna på ett ungefär då? antar att man måste fixa med lack och klistermärken då också? har redan blandat in försäkringsbolaget, men såg nu att självrisken var 8000, börjar undra om det är värt att låta dom ta det, eller är det försent när man anmält det?

Kåpdelar till en CBR900RR-92
Frontkåpa: ca 5300:-
Höger sidokåpa: ca 2100:-

Jag undrade lite om det kunde stämma, hade för mig att det var dyrare än så, killen jag frågade var lite osäker men han kollade så noga han kunde.

EnduransJanne skrev:
2538559 Kåpdelar till en CBR900RR-92
Frontkåpa: ca 5300:-
Höger sidokåpa: ca 2100:-

Jag undrade lite om det kunde stämma, hade för mig att det var dyrare än så, killen jag frågade var lite osäker men han kollade så noga han kunde.

inte billigt ändå, men då lönar det sig nog inte för mig att försöka laga allt själv, iom att det nog skulle kosta mer än 8000 att få allt fixat med orginaldelar. tack för prisuppgiften föresten:tummenupp

Matulda skrev:
2536241 Eller så ska någon snäll förälder kasta upp en minimänniska för att provsitta..för dom ser ju såååå sööööta ut på en hoj....

det är ju faktiskt ganska vanligt, iallafall i sommras när jag jobbade på flens camping :näsblod då var det många snygga (men majoriteten var fula) mammor som satte upp sina gossebarn på MCn :mad: Javisst om de snygga gjorde det utan att fråga! :tuttar men inte dem 70åriga som har brösten i backen...

MvH Stenberg

Faizty skrev:
2536850 ja tack och lov, men min självrisk är höjd för att få ner premien, får man betala hela självrisken vad som än har hänt? länsförsäkringar

Jag gissar på att självriskens belopp är den samma oavsett skadan, annars skulle det nog bli lite knepigt för försäkringsbolagen ..

Faizty skrev:
2538879 inte billigt ändå, men då lönar det sig nog inte för mig att försöka laga allt själv, iom att det nog skulle kosta mer än 8000 att få allt fixat med orginaldelar. tack för prisuppgiften föresten:tummenupp

Ingen orsak, jag tänkte just det att totalt sett går det loss på över 8000. Inte kul när sånt där händer.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back