Vält hoj utanför besiktningen...

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
GSXR 750 -01, GSXR 600 -02
Hojjäveln välte efter en vindpust, trots att den stod på stödet, utanför besiktningen. Så det resulterade i växelpinne i två delar, blinkers förstörd, samt kopplingshandtag böjt. Detta är på en Suzuki sv650s -04, vart får man tag i detta (speciellt växelpinne) smidigast, samt inte allt för dyrt.

Hur svårt är det för en soppa på mek, pratade med min broder som tror att det bara behövs insexnyckel för att få bort och sätta ditt en ny växelpinne/växelspak.

Någon som testat en sådan här http://www.ebay.co.uk/itm/Outlaw-Ra...rcycles_Parts_Accessories&hash=item2ec78cecae
eller http://www.ebay.co.uk/itm/Black-Gea...le_Parts_Accessories&hash=item5d3b743126#shId

Växelpinnen är lätt att byta, likaså kopplingshandtaget. Har ej testat, men de spakarna du länkat till fungerar säkert alldeles utmärkt, var ju lite snyggare än originalet.

Växelpinnen är lätt att byta, likaså kopplingshandtaget. Har ej testat, men de spakarna du länkat till fungerar säkert alldeles utmärkt, var ju lite snyggare än originalet.

Har inte kollat med någon skrot ännu. Blev iaf att jag beställde ifrån ebay, blev korta broms- samt kopplingshandtag också. Ska även passa på att beställa lite annat (kraschpuckar bla)

Jag hade kontaktat Sveriges billigaste mc firma för Suzuki delar.

www.mcdoktorn.se

Helt klart billigast på Suzuki prylar.
Billigare än KGK. trots att det är Suzuki originaldelar :banana

Hälsa från mig "Mats" :yoparty

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna