Vält Hoj Malmö

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Upptäckte när jag skulle köra hem från jobbet att min hoj blivit vält (Triumph tt600) under dagen, det hände vid MC-parkeringen brevid Gustav adolfs torg i Malmö vid pizzeria Vespa. finfina plast skador på kåpor som blev utbytta förra sommaren. Ingen lapp eller ngt från den trevliga pricken som gjorde det. Om någon har sett något får ni gärna höra va er.

Suck, avundsjuka kanske?
Undrar om trafikskadeföreningen hjälper till vid dessa tillfällen?

En tanke bara.. Det har ju blåst så in i.. här nere idag. Så innan du blir alldeles för arg kan du kanske fundera på om den kan ha blåst omkull?
Inget kul med vält hoj, avsett hur det har hänt dock :(

En tanke bara.. Det har ju blåst så in i.. här nere idag. Så innan du blir alldeles för arg kan du kanske fundera på om den kan ha blåst omkull?
Inget kul med vält hoj, avsett hur det har hänt dock :(

Jo det är också en variant ska kolla med butikerna imorgon om de sett något, men jag är tveksam till att det är vinden som gjort det, folk ställer sig som krattor där

Solen har inte legat på som fan så att asfalten blivit mjuk? Kan också vara en variant, men har det varit mulet och blåsigt så är inte det sannorlikt.

vagt tips, men kolla om du har ett tex rött märkte eller nått på hojjen, då kan det ju komma från ett fordon som kört på din hojj. Kan va värt att se efter!

det är ingen påkörning, mest troliga är att någon ställt sig för nära o vält den när de gått mellan hojjarna eller skulle köra ut sin egen tyvärr

Tråkigt. Åt vilket håll är den vält? Om den ska blåsa omkull åt stödhållet får det fan blåsa bra. Fast det är klart, en del hojar står jävligt lågt på stödet (men du kanske har centralstöd på den). Nästan så de välter av sig själva. Isf borde den inte kunna blåsa omkull åt andra hållet. Och om någon bara skulle råka välta den, utan bil alltså, så får den stå dåligt från början också.

den är vält från stödet så det kan inte vatt en liten knuff, parkeringen i sig är upphöjd så det är därför jag inte tror de är någon bil som kört på den, har visserligen inte kollat ordentligt på stödsidan, ska kolla oderntligt när det är ljust imorgn

Hej,

såvitt jag vet ersätter trafikförsäkringsföreningen bara om ett annat fordon bevisligen varit inblandat, annars är det helt upp till din vagnskadeförsäkring.

Men ring dem och anmäl, det kostar inget. Dock tror jag de kommer fråga efter polisanmälan eller liknande som styrker påkörning.

Mvh
Micke

Hej,

såvitt jag vet ersätter trafikförsäkringsföreningen bara om ett annat fordon bevisligen varit inblandat, annars är det helt upp till din vagnskadeförsäkring.

Men ring dem och anmäl, det kostar inget. Dock tror jag de kommer fråga efter polisanmälan eller liknande som styrker påkörning.

Mvh
Micke

Kan man inte "skrapa" på lite röd färg på ena sidan och få det att se ut som en påkörning då? :gnissla

dagens tips. Kör bredvid bommarna och sedan upp i hansacompagniets garage. Gratis och gott om plats.

jo det är en variant jag tänkt på tidigare men jag jobbar kvällar också och då kommer jag inte in där

fan va surt, jag som gillar din hoj. Men det går och fixa? Och du, det finns fler tjejer där ute :näsblod

Läste gästboken. Jobbig vecka :brinnerup

Last edited:
fan va surt, jag som gillar din hoj. Men det går och fixa? Och du, det finns fler tjejer där ute :näsblod

Läste gästboken. Jobbig vecka :brinnerup

Haha, fotpinnen och fästet måste bytas, kåpan blir till o spackla ingen lust att lägga sånna pengar på en så pass gammal hoj

Fick reda på idag att den blev vält, litet moppefucko som kör en gul-svart aprilia sr50, killen som såg det har sett den där ganska ofta så jag får hålla koll, nu får vi bara hålla tummarna att han dyker upp.

Last edited:
Fick reda på idag att den blev vält, litet moppefucko som kör en gul-svart aprilia sr50, killen som såg det har sett den där ganska ofta så jag får hålla koll, nu får vi bara hålla tummarna att han dyker upp.

Har du vittne kan du säkert få ut ersättning ur trafik-nånting-föreningen... Det kommer säkert någon snart och förklarar vad jag yrar om :)

Var det vid provsittning eller var han bara arg på den?

*/ ?>
Back