välkomna till min highsider skola

Det var en i Klippan skåne, som slog över vid bakhjulsåka och mula den totalt.

Jag märker att det finns stort intresse för min nya hoj skola.:D

Så om några veckor kommer det att finnas en instruktion film på området.

Jag kommer även kalla in min polare som kan det där med low sider.
Så det blir en grundlig och fin utbildning.:tummenupp

Det va en fin ide med en 1098 fighter:D

Det blir lite av demolition derby på hoj.

Jag märker att det finns stort intresse för min nya hoj skola.:D

Så om några veckor kommer det att finnas en instruktion film på området.

Jag kommer även kalla in min polare som kan det där med low sider.
Så det blir en grundlig och fin utbildning.:tummenupp

Det va en fin ide med en 1098 fighter:D

Det blir lite av demolition derby på hoj.

Trist med pajjad hoj, du verkar ju ta det på rätt sätt och du klarde dig ju hyggligt trots allt.
Behöver du ytterliggare hjälp så är jag en jäkel på att highsida med gaffeltruck:yoparty , testade det får nggr årsedan med slutresultat: tvåhjulskörning med 3 tons truck och gafflarna rakt igenom trailerskåpet på en tradare.

Trist med pajjad hoj, du verkar ju ta det på rätt sätt och du klarde dig ju hyggligt trots allt.
Behöver du ytterliggare hjälp så är jag en jäkel på att highsida med gaffeltruck:yoparty , testade det får nggr årsedan med slutresultat: tvåhjulskörning med 3 tons truck och gafflarna rakt igenom trailerskåpet på en tradare.

Jag har med kört med truck på 2 däck. En stor kalmartruck. sägs vara omöjlig att välta.

Känner till det där med highsider. Gjorde en själv nu den 16 juni på knutstorp på väg ut ur kvällsposten kurvan. Resultat = välmulad hoj, akuten, ryggskott och 18000:- kronor fattigare + 4dagar ifrån jobb. Först idag som ryggen börjar kännas ok.

Riding terminology

Jag hittade en alldeles utmärkt sida som listar och förklarar terminologin på http://www.morallyambiguous.net/ Förutom ett utsökt foto-galleri med bl.a. MC-fotos, så finns där en FAQ, som beskriver Cornering terms och Crashing Terms. Det finns även ett avsnitt om Group Riding Technique. Jag har inte sett något på svenska, så detta är det bästa jag kan erbjuda.

Så här skriver man t.ex. om en Highside:
A crash in which the tires lose traction, then quickly regain it after a short slide. This results in the bike snapping upright and throwing the rider over the top, or "high side", of the bike. At high speed the rider is thrown through a low arc and travels a great distance. In low speeds the rider is thrown fairly high, but over a short distance.

Last edited:
. In low speeds the rider is thrown fairly high, but over a short distance.[/i][/COLOR]
Den varianten har jag provat...ooiiiiiii.......slabang!
Se'n ser man stjärnor och allt blir gråvitt en stund.
Därefter vidtar en kort period då man tror allt är ok å det är bara att leta reda på hojen å åka hem.
Se'n kräks man och vill hem till mamma....

Jag lyckades highsidea andra maj i år. Mantorp, ut på start/mål med varma Bridgestone BT-002race. Visst, de var lite slitna på vänstersidan men ingen förvarning alls. Tvärsläpp, rodeo sen pang i backen med axeln först. Vacuummadrass till US i Linköping och CT-röntgen och finger i röven :gnissla

Skulderbladsfraktur och nya radialpumpen på styret åt h-e :huvet
Nu e Skruttfemti'n körbar igen och jag var i sadeln efter ca 2½ vecka :) Tur att man har en hoj till!

Bifogat

• skulderblad-255.JPG
    skulderblad-255.JPG
    14.3 KB · Visningar: 40
  • Halskrage.jpg
    Halskrage.jpg
    27.6 KB · Visningar: 39
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...