Välkommen till Speedster Cup-forumet!

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
1980 SR500 med sidvagn / 1983 Yamaha SR400 / 1981 Husqvarna 258
En utmärkt lösning för oss som gillar Speedster Cup, och en ännu bättre lösning för de som tycker att Speedster Cup förpestade deras flöde.

Alla är välkomna!

För dig som vill "läsa in dig" på Speedster Cup finns det en lång och delvis mycket rolig tråd som heter "Motionärsklass i roadracing" i Racingforumet.

Last edited:
Va kul, Morris!
Såg det här först nu, trots att jag hänger på SH varje dag.
Ett eget forum på SH för Speedster Cup!:rock

Jag har också letat flera ggr ifall underforumet dragit igång men inte sett det förrän nu. Äntligen! :tummenupp

Jaså är det här ni är? Och ingen berättar att vi har ett underforum för mig... :gråta

Nu är jag (som vanligt) sist på bollen.
Speedster cup verkar vara ett vettigt alternativ för de flesta, och garanterat dit jag skall leta mig när
jag kommer tillbaka till hojandet igen.

Nu är jag (som vanligt) sist på bollen.
Speedster cup verkar vara ett vettigt alternativ för de flesta, och garanterat dit jag skall leta mig när
jag kommer tillbaka till hojandet igen.

Komsi, komsi! Jag behöver fler öl... :hej

Är det någon sorts 'inträdesskatt' i ölform som betalas till dig då eller?
Eller menar du att alla som är snabbare på banan måste ge dig tröstöl? :-D

Är det någon sorts 'inträdesskatt' i ölform som betalas till dig då eller?
Eller menar du att alla som är snabbare på banan måste ge dig tröstöl? :-D

Förra säsongen blev det en diskussion om vem som skulle komma sist. Jag hävdade att det skulle bli jag, men jag fick mothugg. Det slutade med en vadslagning där den som faktiskt kom sist skulle få öl av de andra. Den tävlingen åkte jag hem med en kylväska full med öl.

Det vore ju kul om vi kunde få det till en Speedster-tradition tycker jag. Topp-3 får pokaler, jumbon får öl. Då känns det inte så illa att komma sist. :fyllisar

Perfekt!
Jag som tvekar på att delta. Massa øl till sisteman(mig)! :)
Får man bonus øl før varje gång man blir varvad oxå? :D

Perfekt!
Jag som tvekar på att delta. Massa øl till sisteman(mig)! :)
Får man bonus øl før varje gång man blir varvad oxå? :D

Hallå! Låt bli mina öl! ;)

Kalla det bonusöl om du vill, en förare gav mig tre öl och en annan gav mig fyra. Trots att de inte hade varvat mig mer än max en gång var. Sommarens grillkvällar blev billiga dryckesmässigt. :hihi

Kalla det bonusöl om du vill, en förare gav mig tre öl och en annan gav mig fyra. Trots att de inte hade varvat mig mer än max en gång var. Sommarens grillkvällar blev billiga dryckesmässigt. :hihi

Du kommer ju aldrig vilja bli snabbare ;) Nästan så du får börja deklarera det som inkomst av sponsorer :tummenupp

Räkna ihop kostnaderna för säsongen och se om ölen blev så djäfla billiga.
Vid närmare eftertanke, gör INTE det...

Räkna ihop kostnaderna för säsongen och se om ölen blev så djäfla billiga.
Vid närmare eftertanke, gör INTE det...

Det har jag gjort för min första och hittills enda säsong. Spännande när hästdamen i mitt team på jobbet tyckte att det var skitbra att ha mig i teamet för att hennes hobby kändes billig. :crash

Har læst lite i SVEMOS regelverk....
Førstår det først som att man skall kunna rulla dit med sin gathoj å køra. Men efter lite mer noggran læsning så måste man fixa en hel del innan man ens kan visa sig på banan.

Någon med makt kanske kan klistra ett inlægg længst upp i tråden med alla krav?

Slicks, gatdæck?
Måste man ha licens?
Glykol i kylarn?
osv osv.

Jag vill bara kunna ta en hoj, anmælla mig till speedster cup å køra.
Tanken ær væll att d ska vara enkelt och ett sætt att få fler att køra RR?
Klart, d finns ju bandagar...men ændå...

Blev stressad av att først inte bli godkænd på zenergys bandagar. Det skulle najjas å borras å najjas å fixas. Sen var jag godkænd. stress. (Upptæckte senare folk som inte hade najjat oljefilter och blivit godkænda)
Så om svemo fixar en checklista och lægger ut på hemsidan så vore væll det ett stort plus?

Førstår det først som att man skall kunna rulla dit med sin gathoj å køra. Men efter lite mer noggran læsning så måste man fixa en hel del innan man ens kan visa sig på banan.

Slicks, gatdæck?
Måste man ha licens?
Glykol i kylarn?
osv osv.

Blev stressad av att først inte bli godkænd på zenergys bandagar. Det skulle najjas å borras å najjas å fixas. Sen var jag godkænd. stress. (Upptæckte senare folk som inte hade najjat oljefilter och blivit godkænda)
Så om svemo fixar en checklista och lægger ut på hemsidan så vore væll det ett stort plus?

Reglerna finns här
http://www.svemo.se/sv/Grenar/Roadracing/Regler/

Slicks, gatdæck?
Måste man ha licens?
Glykol i kylarn?
osv osv.

Däck: Valfritt
Licens: Självklart!
Hojen måste vara najad, ha uppsamlingskärl, skum i tanken, ha hajfena, ha hel underkåpa och får inte ha glykol i tanken. Allt detta av säkerhetsskäl.

Det som är friare i Speedster är val av hoj!

Har læst lite i SVEMOS... WallOfText

Det är pain in the ass att fixa sin hoj godkänd för att tävla. MEN mer eller mindre allt är för vår egna säkerhet NÄR vi går omkull. Det är fortfarande racing det handlar om, inte en vanlig bandag med stillastående start. Säkerheten bör vara därefter.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman